Julbelysning börja brinna?
Igår köpte jag nya julstjärnor (såna på fot som man har i fönstret) på ICA Maxi 79 kr.
Men nu funderar jag på... kan dom börjar brinna om dom står på hela dagen?
Max 25 W vet jag.
Igår köpte jag nya julstjärnor (såna på fot som man har i fönstret) på ICA Maxi 79 kr.
Men nu funderar jag på... kan dom börjar brinna om dom står på hela dagen?
Max 25 W vet jag.
Är du rädd för att det ska börja brinna utav värmen som blir från lampan?
Satsa på att köpa ledlampor isf dom blir aldrig varma så det kan ta eld för den skull...
Varför sätter du dem inte på timer isf? Så de stängs av på dagen om du ej är hemma?
Jag vet inte om de kan börja brinna, men vår gjorde inte det. Den stod på dygnet runt.
Kan och kan. Visst finns det risk att det blir ganska varmt, men då ska det förmodligen även vara så att något händer så att papperet ligger mot lampan.
Tveksam till om de ens får sälja dem om de kan börja brinna om lampan sitter på behörigt avstånd från papperet.
Finns troligen även något slags flamskydd i papperet. Och 25W ger inte så hög värme, så papperet är troligen anledningen till att de säger max 25W.
Det här är läsvärt:
http://www.elsakerhetsverket.se/sv/Press/Pressmeddelanden1/Sa-elsakrar-du-julens-ljusglimtar/
Jag slår också ett slag för led-lampor. De kostar lite mer men de håller länge, drar väldigt lite el och de blir bara lite svagt ljumna. Perfekt som julbelysning med andra ord.