• Anonym (Fundersam)

Om en kille vill ha en paus och säger att det gått för fort fram betyder det vad??

Har träffat en kille ett par månader och han har hela tiden sagt att han vill ta det lugnt pga att han blivit bränd i tidigare relationer men vi har ändå träffats några ggr i veckan, oftast på hans initiativ. Efter senaste dejten, som var underbart bra, så blev han så kall på sms så jag frågade till slut vad det var. Han svarade då att han kände att det gick lite fort fram och att han hade så mycket med jobb just den här perioden att han ville ta det lugnare.

När jag frågade vad det innebar så skrev han att han absolut inte ville säga upp kontakten med mig och att han tycker mycket om mig (han är ingen kille som kastar ur sig komplimanger titt som tätt)  men att han behövde ta det lugnare. Jag frågade då om vi inte skulle höras men det tyckte han men inte så ofta som tidigare pga att han kände sig pressad på jobbet (och jag misstänker att han inte orkar med nån slags förväntan från mig om att ses). Hur tolkar ni det? Är detta ett finare sätt att dumpa mig på eller menar han kommer att ta kontakt?

• Svar på tråden Om en kille vill ha en paus och säger att det gått för fort fram betyder det vad??
  • Tallen

Försök att inte överanalysera det han säger, han är ju helt ärlig med dig och säger som det är att han tycker det går snabbt fram, att det är mycket på jobbet och att han har blivit bränd tidigare. Säg till honom att du respekterar och uppskattar att han är ärlig mot dig och lämna honom sedan ifred ett tag, jag vet att det är lättare sagt än gjort men se till att ha saker att göra hela tiden och kompisar/familj att träffa och motstå frestelsen att skicka små sms etc och låt honom höra av sig när han är redo.

Väldigt ofta skall vi kvinnor vrida in och ut på saker som en man säger istället för att bara lyssna och ta det "at face value".

• Anonym (Fundersam)

Tack Tallen för svaret. Jag har läst hans sms om och om igen och jag borde väl tro på hans ord. Han behöver space och fundera på egen hand plus detta med jobbet. När jag frågade om vi inte skulle höras alls och vad som kändes bäst för honom så skrev han ju att han tyckte att vi kunde höras men att han behövde ta det lugnt. Men det kanske är bäst att jag inväntar honom ändå tills han känner sig redo. Kanske dags för mig att börja lita på det han skrev nämligen att han inte ville säga upp kontakten och att han skulle höra av sig när allt lugnat sig.

• Anonym (å andra sidan)

Jag har sagt sådär som han säger, och då har mitt intresse för den andra personen varit tämligen svalt. Om man har mkt på jobbet är det ju ett bra sätt att koppla av, att träffa ngn som gör en glad och pirrig.
    Om jag var du skulle jag inte höra av mig, och visa honom att du haft kul utan honom om han hör av sig. Låt inte andra killar gå dig förbi medan du väntar in denna, är mitt råd.    

• Anonym

Känns som han inte vill lämna marknaden än, utan vill fortsätta att kunna ragga med brudar på krogen

• Anonym (Fundersam)

Hmm ja så kan du ju vara och den tanken har ju slagit mig. För gillar man någon prioriterar man ju den men å andra sidan har hans mantra hela tiden varit att han vill ta det lugnt. Det sjuka är ju att vi har det så himla bra när vi träffas, och han skrev det själv. Men jag tror han blir lite rädd för att det går för fort när han tänker på det hemma... och nej jag kommer inte att sitta och vänta på honom men han är ju ändå min nr 1.

• Anonym (Fundersam)
    Anonym skrev 2012-11-23 11:07:51 följande:
    Känns som han inte vill lämna marknaden än, utan vill fortsätta att kunna ragga med brudar på krogen
    Ja eller i detta fall dejtingsajt. Vad menar du? Att han vill träffa mig när det passar men ha andra tjejer också??
  • Anonym

jag har väldigt svårt för det där: "jag måste ta det lugnt". Visst, man behöver ju inte flytta ihop omedelbart, men om en kille inte vill ses några gånger i veckan skulle jag definitivt ta det som ointresse.

• Anonym
    Anonym (Fundersam) skrev 2012-11-23 11:08:35 följande:
    Hmm ja så kan du ju vara och den tanken har ju slagit mig. För gillar man någon prioriterar man ju den men å andra sidan har hans mantra hela tiden varit att han vill ta det lugnt. Det sjuka är ju att vi har det så himla bra när vi träffas, och han skrev det själv. Men jag tror han blir lite rädd för att det går för fort när han tänker på det hemma... och nej jag kommer inte att sitta och vänta på honom men han är ju ändå min nr 1.
    Men vadå för fort? ni har väl inte planerat att flytta ihop, skaffa barn och gifta er? omoget att skriva så på sms dessutom, Skrikandes 
  • Anonym (Fundersam)

Det har ju varit frågan om att ses ett par gånger i veckan då vi båda har barn har det ju krävts lite mer planerande. Men det är väl som ni säger, han är inte så intresserad men vill nog inte släppa mig helt.

• Anonym

Jag tror det där med att "jag vill ta det lugnt och inte gå för fort fram" är en klyscha som inte betyder någonting. Om man verkligen gillar någon vill man ju träffa den personen. Jag menar, har man precis träffat någon som man verkligen gillar så vill man ju träffa den personen så ofta man kan? Jag skulle tolka det som att han letar på sidan om, och hoppas på att hitta någon annan, tyvärr. Skulle inte hört av mig alls om jag vore du, han verkar velig. 

Svar på tråden Om en kille vill ha en paus och säger att det gått för fort fram betyder det vad??