• Anonym (Orolig&Ledsen)

Utredning på gång!

Vi har nu startat en utredning för att vi nu i 1,5 år försökt bli gravida utan att lyckas. Första läkarbrsöket har vi redsn bakom oss, alla prover var bra, jag har fått utskriven folsyra och ska nu på kontrastundersökning av luvmodern och äggledarna. Efter det ska vi få tre månader på oss att försöka igen och händer inget då så ska vi på En såndan stickinsättning där dem sätter in sperman direkt i ägget! "/ Jag är jätte orolig! Någon som har gjort den här spolningen och vt om det ör ont? Nåon som blivit grvid efter den? Någon som gjort en sådan insättning och vet hur det r till.., ont, gravid efteråt? Tack för alla svar!

• Svar på tråden Utredning på gång!
  • Pimpinellan

Utskrivet folsyra? Konstaterade de brist alltså för det brukar ju räcka med den vanliga folsyran man köper på Apoteket. Äggledarspolning kan göra lite ont,men det är nödvändigt för att se om det finns passage i äggledarna. 15% av all infertilitet beror på fel på äggledarna. 

Man brukar börja med insemination och inte IVF om det är IVF du menar med "stickinsättning" Dessutom görs inte direktinsättning av spermier i ägget ifall spermierna är dugliga,då får de själva befrukta äggen. Menade inte läkaren insemination tror du? När man inte hittar några fel vid första proverna brukar man börja med pergotime eller insemination och steget till IVF brukar ta ett tag.

Ta ett steg i taget nu och lycka till!

• Anonym

Undrar också varför du fick folsyra utskrivet?

Sedan antar jag du menar ICSI , men det gör man väll bara om mannen har dåliga spermier? Låter konstigt att de kör det det på första försöket om han har normala spermieprover. Sedan är ICSI en form av IVF.

Svar på tråden Utredning på gång!