kan själv, bra förslag, ska lägga fram det till mitt ombud.
Anonym skrev 2012-11-25 13:17:45 följande:
jobbar han helger?
Jag har samma problem med mina barns pappa. Han kan inte på vardagar alls och han kan bara vissa tider hitan och ditan och jag accepterar inte det då det inte funkar för våra barn att de inte vet vilken dag de ska dit. De klarar inte av att det är lite hipp som happ. Därför han vi kommit överens om at than har barnen endast dagtid och då EN speciell dag på helgen, varje helg, varje vecka. Pappan och jag är överens om detta med tanke på att han har det jobb han har. Antingen kan han försöka byta jobb och ha dem på ett annat sätt eller ha kvar nuvarande och då accepterar han att det blir på detta sätt.
Detta gör att det inte behöver ändras hela tiden, barnen behöver inte bli förvirrade. Tycker ert system verkar väldigt krångligt, men ni kanske tycker om att ha det så?
Det finns ingen regelbundenhet i alls när han jobbar, det är både helger, nätter, vardagar, ibland är han borta månader, och ibland hemma jättemycket. Jag vill att vi spikar varannan helg och att han får anpassa sig och om han inte kan så blir dom hemma, och då blir det hans förlust om han inte har lust att anpassa sig mer. Våra barn mår toppen när han vart borta på jobb i flera månader, sen rasar allt när han kommer tillbaka med sina krav. Vardagar är helt uteslutet då vi inte bor i samma kommun och det är skola, övernattningen går inte heller på grund av hans alkoholmissbruk som han vägrar erkänna, han har inga problem, det är helt normalt att dra i sig en karta starköl om man är ledig, oavsett veckodag. Sen det faktum att barnen måste säga till pappa om de ska få mat alls när de är hos honom, men det får jag visst bara tugga i mig, för om jag påpekar det så är det anmärkningsvärt enligt hans ombud hur jag saboterar och försöker förhindra umgänge. Jag har vänt mig ut o in för att anpassa mig efter honom i alla dessa år, jag tänker inte leva efter hans tider nu när jag äntligen kommit mig loss. Jag har gått med på samarbetssamtal, men trots att det låg på honom att ringa och boka tid så har det inte hänt än på nästan ett år, han vet ju att han kommer vara tvungen att börja anpassa sig han också och inte bara jag vid samtalen, och jag har gått med på att fastställa ett regelbundet umgänge, men även det motsätter han sig då han vill fortsätta styra och slippa ens försöka ta ledigt för umgänge.