Bästa brödet till smörgåstårta?
Vilken sorts bröd köper ni till smörgåstårta?
Undrar sedan om brödet ska vara färskt eller några dagar gammalt innan man
gör tårtan?
Tacksam för svar!
Vilken sorts bröd köper ni till smörgåstårta?
Undrar sedan om brödet ska vara färskt eller några dagar gammalt innan man
gör tårtan?
Tacksam för svar!
Jag brukar gå till bageriet och köpa bottnar, tycker att dom är klart bäst :)
Polarbröd! Såna där stora runda som är vikta till halvmånar i påse.
Använder storfranska rostbröd som jag tar bort kanterna på.
Hönökaka eller vitt rostbröd :) hönökaka om de inte är till väldigt många, isåfall rostbröd så man enklare kan göra en långpanna :)
Sött? Jämfört med?
En del har ju rostbröd och andra brödlimpor i sina smörgåstårtor. Det är ju nästan som sockerkaka.
Själv använder jag landgångsbröd. Visste inte att man kunde köpa bottnar på bageriet - är de dyra?
En fråga till: Använder ni dagsfärskt bröd eller ett par dagar gammalt bröd, innan ni gör bottnarna?
En fråga till: Använder ni dagsfärskt bröd eller ett par dagar gammalt bröd, innan ni gör bottnarna?
Köper färdiga smörgåstårtebottnar på ica, den jag hittat kommer från Wästgötabagaren men har även sett från nåt som heter Gerdas bageri. Finns i tre storlekar och är väl som en stor hög brödkaka ungefär. Färdigdelad i tre delar. Sen går det väl att få på bageriet direkt om man har ett sånt i närheten.
Köper på bageriet, det är lite sött ungefär som ngt mellanting av tekaka och sirapslimpa.
Fyller det med fyllning då det är färskt dagen innan vi ska äta. Garnerar samma dag som den ska ätas.
2 lager kavring utan kanter och 3 lager landgång eller vit formfranska utan kanter. Mums!