Anonym (Eva) skrev 2012-11-23 20:32:26 följande:
Du låter deprimerad. Har du sökt/fått hjälp för det? Finns bra behandling! DU behöver inte må såhär. Kram
Eva, tack för ditt svar.
Jag försöker återhämta mig från en utmattningsdepression och generell ångest sedan 5 år tillbaks. Utöver det har jag så länge jag kan minnas varit deprimerad, med två självmordsförsök när jag var yngre. Jag medicinerar men är i övrigt helt bortglömd av vården.....ingen uppföljning, ingen som bryr sig.
Jag har så mycket att vara glad och tacksam över att jag sänker mig själv av skam och dåligt samvete för att jag inte klarar av att ta vara på det. Jag är helt oförmögen till det. Innerst inne känner jag dock en djup kärlek och respekt för mina tre barn. Jag kommer aldrig att lämna dom frivilligt. Däremot kan jag ofta bli oerhört rädd för att den kärleken och respekten någon gång kommer att tyna bort i all ångest och depression så att jag inte ens kan hänga kvar på den livlinan. Det skrämmer mig oerhört. Just nu känns det nära, det är en tunn skiljevägg.
Tack igen för dina vänliga ord, jag vill att du ska veta att det känns gott i hjärtat när en främling visar en sån värme! Kram!