Djur på mitt lakan ehhh HJÄLP!!!!
Hej alla!
Plockade nyss bort sängkläderna från sänen för att springa ner i tvätten och tvätta dem eftersom jag tog brun utan Sol inatt och det har fläckat av sig så ville jag få det rent.
När jag ska dra bort lakanet ser jag något litet streck som ligger ungefär där mina knän/vader legat..... Tittar lite närmre och ser att det är ett litet djur! Typ som en silverfisk... fast brun. Fy, så jävla äckligt!
Pratade telefon precis och den personen sa att det även kan vara ull-blabla (mins inte vad de hette) jag vet att de äter typ kläder, så de skulle jag hålla utkik för! Skulle jag hitta fler skulle jag ringa hyresvärden så man tar hit någon som sprayar!
Sov inte heller med något fönster öppet så kan inte ha kommit in den väggen..
Min mamma hade silverfisk i sitt sovrum när jag var liten, de kom upp till sängen. Då bodde vi ändå i ett modernt radhus...
Jag bor litet men städar ofta........... Det sjuka är att jag bäddade rent för 2 dagar sedan så det kan ju liksom inte kommit från smutsiga sängkläder.
Detta är så äckligt och otrevligt att jag inte vet vad jag skall göra. Fanns heller ingen ledig tid i tvätten men får väl göra det ikväll
Har länge tänkt att lämna in mitt duntäcke på kemtvätt efter att ha läst att man ska göra det 3-4 ggr per år eftersom det samlas en massa små, små djur där inne som dessutom bajsar upp till 20 ggr per dag. Extra viktigt anser jag det vara då jag har ett väldigt dyrt täcke.........
Till er som undrar om jag inte kan tvätta det själv så är svaret nej; tvättade mina vanliga IKEA-dunkuddar förra veckan och det tog typ 2 dygn att få torra, både i torktumlare med tennisbol och i torkrum.
Åter till mitt problem: Är det någon annan som bara så där haft ovälkomnande djur i sängen?
Har sett ett liknande djur en gång när jag dammsög i hallen....... Tilläggas bör att jag ännu inte skaffat en ordentligt list till ytterdörren sedan golvet lades.
Att jag har heltäckningsmatta borde ju inte vara ett problem så länge jag damsuger och håller rent så mkt som möjligt, vilket jag gör.
Men nu blev jag fan rädd för sängen. Det är en stor kontinentalsäng som jag typ inte kan flytta undan och städa noggrant under och bakom eftersom den har så konstiga ben.... :(
Fan, nu måste jag hålla koll på kläderna i hallen och vika om all rentvätt från tvättpåsarna... suck!! Hatar kassa lägenheter!
Tacksam för hjälp!