• Anonym (Bisexuell)

Tråden om bisexualitet

Jag tycker inte att heterosexuella tjejer som bara varit med killar men fantiserar lite om att träffa en tjej och ha sex med (men aldrig skulle bli kär i en tjej eller vara ihop med en) ska kalla sig bisexuella.
    Ni är experimentiella.
    Ni som definierar er som bisexuella, kan ni lika gärna bli tillsammans med en tjej som en kille?

• Svar på tråden Tråden om bisexualitet
  • Coruscant

Bisexuell - faller för personen, en i taget. Men har kåthet som en "karl" och har både älskare och älskarinna "på sidan av" (vilket maken också har!!)

• Anonym (Bisexuell)
    Coruscant skrev 2012-11-23 17:16:21 följande:
    Bisexuell - faller för personen, en i taget. Men har kåthet som en "karl" och har både älskare och älskarinna "på sidan av" (vilket maken också har!!)
    Ok. Nyfiken: Skulle du kunnat ha en fru lika gärna?
  • Coruscant

Absolut - nu föll jag för en man som friade, men kanske passar vi varandra extremt bra - vi är båda bisexuella och tror på ett öppet förhållande..

• Anonym (Bisexuell)
    Coruscant skrev 2012-11-23 18:01:55 följande:
    Absolut - nu föll jag för en man som friade, men kanske passar vi varandra extremt bra - vi är båda bisexuella och tror på ett öppet förhållande..
    Det är ju lucky! :) Monogama med monogama och poly med poly. Levde alla efter det skulle så många hjärtan slippa brista.
  • elstation

Just det där har jag haft (och har fortfarande) lite problem med. Det känns som att olika personer definierar bisexualitet olika. Jag kan bli sexuellt attraherad av båda könen. Detta går dock ofta i perioder, dvs i perioder är jag mer intresserad av män, i perioder mer av kvinnor, ibland av båda. Jag kan bli förälskad i en person oavsett kön och kallar mig därför bisexuell, även om det inte betyder att jag alla dagar om året är precis lika intresserad av båda könen. Har dock märkt att definitionen missuppfattas ibland till att betyda att jag ändå bara blir kär i det motsatta könet. Det stämmer absolut inte.

• Ninja05

Jag kallar mig bisexuell för nära och kära då jag innan sambon inte ville ha massa frågor om jag drog med en tjej från krogen..

Har haft förhållande med både tjejer och killar.

Men angående Ts tycker jag man har rätten att benämna / inte benämna sin sexualitet bäst man vill för det vet ingen hur du känner bättre än du själv..

• Anonym (bisexuell)

Jag blir kär och faller för en människa. Inte ett kön, personen är vacker för att han/hon är underbar! Just nu älskar jag två människor. Det är dilemmat med att vara bi, man kan ju vara sugen på både och...

• Ninja05

Då kan man använda queer. Om man vill :)

Anonym (bisexuell) skrev 2013-02-12 20:11:22 följande:
    Jag blir kär och faller för en människa. Inte ett kön, personen är vacker för att han/hon är underbar! Just nu älskar jag två människor. Det är dilemmat med att vara bi, man kan ju vara sugen på både och...

• Muppen0226
    Anonym (Bisexuell) skrev 2012-11-23 17:01:36 följande:
    Jag tycker inte att heterosexuella tjejer som bara varit med killar men fantiserar lite om att träffa en tjej och ha sex med (men aldrig skulle bli kär i en tjej eller vara ihop med en) ska kalla sig bisexuella.
    Ni är experimentiella.
    Ni som definierar er som bisexuella, kan ni lika gärna bli tillsammans med en tjej som en kille?

Ja för mig har det ingen roll vilket kön den jag blir kär i har. Dock har det slumpat sig så att jag hittills inte blivit ihop med någon tjej då jag blivit kär i heterotjejer samt en tjej som jag insåg var alkoholist och då var jag inte intresserad av att ha en relation med henne längre om vi säger så
Svar på tråden Tråden om bisexualitet