• Äldre 23 Nov 21:47
    9069 visningar
    33 svar
    33
    9069

    Ni som fick pergotime på vilket försök och dos blev ni gravid?

    Jag har kollat här på FL efter trådar liknande denna men de är så gamla så ja tänkte att jag gör en ny då jag är grymt nyfiken på detta pga att jag själv fått börja med pergotime denna månad, är inne på cd 16 nu och hoppas att äl dyker upp snart. Jag har egen äl men oregelbundet och tydligen så är hormonerna för äl låga, vad de nu betyder.
    Har barn sedan tidigare född 2010 som blev till på första försöket. Så man undrar ju varför det inte går nu :P 

    Jag skulle vilja att ni berättar varför ni fått pergotime, om ni har barn sedan tidigare, hur många försök pergo ni fått tagit innan ett plus och hur stor dosen var :)  Berätta gärna också om det slutade i MF lr MA. Blev det fler än en?
    Allt vill jag veta ;) 

  • Svar på tråden Ni som fick pergotime på vilket försök och dos blev ni gravid?
  • Äldre 23 Nov 22:08
    #1

    1a kuren enkeldos, har pco och går in i vecka 30 imorgon och väntar en liten kille :) är första barnet :) lycka till :) vi trodde äl uteblivit då den kom så sent tror jag fick äl på cd 21 och då hade både jag och läkarna redan uteslutit äl då äggblåsorna inte var tillräckligt stora på dag 16 och slemhinnan var också för tunn, men ack så fel vi hade :) som sagt lycka till hoppas ett plus väntar inom ett par veckor :)

  • Äldre 23 Nov 22:36
    #2
    Emmie02 skrev 2012-11-23 22:08:00 följande:
    1a kuren enkeldos, har pco och går in i vecka 30 imorgon och väntar en liten kille :) är första barnet :) lycka till :) vi trodde äl uteblivit då den kom så sent tror jag fick äl på cd 21 och då hade både jag och läkarna redan uteslutit äl då äggblåsorna inte var tillräckligt stora på dag 16 och slemhinnan var också för tunn, men ack så fel vi hade :) som sagt lycka till hoppas ett plus väntar inom ett par veckor :)

    Vad roligt att läsa att det funkade på första kuren för dig! Grattis :D Ja jag har läst mycket att äl kan skjutas fram med pergo. Jag använder inga äl stickor så här kör vi varannan dag och hoppas att det funkar.
    Får jag fråga hur ni gjorde? Körde du med äl stickor?
    Tack så mycket :)  
  • Äldre 23 Nov 23:39
    #3

    Dubbelkur nummer 2 som tyvärr slutade i MA i vecka 13..
    Har dock fått en son efter detta men på naturlig väg :)..

  • Äldre 24 Nov 01:46
    #4

    Favoritar denna så jag kan läsa om fler. Har själv tagit första pergokuren i början på november och är på dag 21 nu och hoppas verkligen att det fungerat och att jag blir gravid nu! Så förhoppningsvis kan jag om 1½ vecka skriva att det tog sig på första. ;)

  • Äldre 24 Nov 05:15
    #5

    Ja vi körde med äl stickor men myste på varannan dag iallafall och varje dag testen blev starkare, hade från början bestämt mig för att inte göra det men tyckte det var värt att prova och det var det helt klart :) har läst att pcoare kan ha problrm med äl test men de är nog olika för det funkade för oss :)

  • Äldre 24 Nov 11:07
    #6

    Ah okej! Ja jag körde med äl test i två månader i början vi försökte men kände att det blir för dyrt. Vi kör varannan och hoppas att vi prickar rätt :)

    Fler historier vill jag läsa ;)

  • Äldre 24 Nov 19:19
    #7

    Puffar lite :)

  • Äldre 24 Nov 19:20
    #8

    Femte kuren enkeldos...han fyller snart elva.

  • Äldre 24 Nov 19:25
    #9

    Blev gravid första enkelkuren äl dag 19 slutade i MA v11
    Blev gravid första enkelkuren efter MA äl dag 18. Hon är 3 år nu
    Blev gravid igen på tredje enkelkuren äl dag 23 hon är 1 år nu.
    Lycka till.

  • Äldre 24 Nov 19:52
    #10
    Charlotte1987 skrev 2012-11-23 22:36:14 följande:

    Vad roligt att läsa att det funkade på första kuren för dig! Grattis :D Ja jag har läst mycket att äl kan skjutas fram med pergo. Jag använder inga äl stickor så här kör vi varannan dag och hoppas att det funkar.
    Får jag fråga hur ni gjorde? Körde du med äl stickor?
    Tack så mycket :)  
    Vill inte din läkare att du kollar upp med äl-stickor eller tempkurvor? Jag var tvungen att göra tempkurvor (före äl-stickornas tid) de första doserna så hon såg att jag verkligen fick äl av tabletterna. Dessutom fick jag komma in på vul minst en gång per månad.
Svar på tråden Ni som fick pergotime på vilket försök och dos blev ni gravid?