måla liten vägg med roller eller pensel?
Jag målar en vägg som är bara 70 cm bred. Tog för givet att jag skulle måla med roller för att få det jämnt och snyggt, men insåg när jag hällde upp färgen att det typ bara blir lite i botten på karet och att jag knappt får upp något på rollern. Köpte bara 0,5 l färg, vilket skulle räcka till 2-2,5 kvm om man målar två gånger, och väggen är ju bara 1,7 kvm. Borde alltså räcka gott och väl. Men, som sagt, det blev ju inte mycket färg att doppa rollern i. Inte så smart tänkt av mig kanske, men nu är det som det är.
Till problemet: Första målningen blev väldigt flammig, förmodligen för att jag hade för lite färg i rollern. Ändå har mer än halva burken gått åt, trots att det jag köpte med god marginal borde räcka till två målningar. Väggen är målad (i annan färg) sedan tidigare, så det borde inte suga något.
Hur skulle ni göra om ni målade en så liten vägg? Pensel eller roller? Och hur ska jag göra nu med andra målningen? Undrar om jag måste gå och köpa ny färg på en gång, så att jag säkert vet att det räcker, annars kanske det blir en skarv någonstans som blir svår att få bort?
Skit också, jag som trodde det här skulle bli en enkel sak...