• kajsaa

Plastgran "ädelgran" från ica maxi.

Hejsan. Jag är en sån där människa som älskar Julen. Det bästa julpyntet är själv julgranen. Jag lägger en halv förmögenhet på vacker kungsgran och vackert julgranspynt. Men i år har vi av olika anledningar svårt att ha en  gran, jag funderar därför på att gå emot min egen vilja och ha en plastgran istället. Jag vägrar dock ha en sån där med fladdrande små plaststrån som bara skriker feeejk!

Funderra dock på om någon har erfarenhet av Ica maxi's nya "ädelgran, en plastgran som tydligen ska vara riktigt fin. Någon som har en sådan här? hur är kvaliteten? Ser den verklig ut eller är den lika plastig som andra eller är den så fin som ica själva beskriver den?

www.icamaxihemochfritid.se/adelgran-210-cm-p-16259-c-660.aspx

• Svar på tråden Plastgran "ädelgran" från ica maxi.
  • krakel

Har tyvärr inte det. Men har sagt att den dagen en plastgran kommer över tröskeln här hemma så ska den se ÄKTA. Det där ser ut att vara exakt en sån. Blev tom nyfiken o sugen på att köpa den. Ja menar 800 kr för en "evig" gran mot typ 400-800 per år för en som Max står i 4 veckor.

• Eleonor01

Köpte den till jobbet i veckan å jag kan säga att jag tycker den e jätte fin iaf. Tog sista på vårt maxi annars hade jag köpt en till oss själva också :)

• Pastell
    belisa skrev 2012-11-24 19:10:07 följande:
    Kolla den här sidan konstgjorda-julgranar.nl/
    De har jättefina granar till ok priser och frakten är bara 90 kr... Ska kanske köpa därifrån själv
    Ok priser? Flera tusen ju för en fejkgran, även om de var fina.
  • belisa

Det finns flera som kostar runt 600 kr, det kostar ju ungefär som en kungsgran eller så, så det räknar jag som ok! Skulle dock inte lägga mer!

• Pastell
    belisa skrev 2012-11-24 19:20:23 följande:
    Det finns flera som kostar runt 600 kr, det kostar ju ungefär som en kungsgran eller så, så det räknar jag som ok! Skulle dock inte lägga mer!
    Ser inte en enda för 600 SEK. Du vet det är i euro de räknar va?
  • belisa

Åh! Haha, vad korkade jag och min kompis är nu då! Hon tipsade mig om sidan och vi har bara pratat i kronor! Tack för att du sa till innan vi gjorde något dumt! :P
    Tack så mycket!

• Pastell
    belisa skrev 2012-11-24 19:23:34 följande:
    Åh! Haha, vad korkade jag och min kompis är nu då! Hon tipsade mig om sidan och vi har bara pratat i kronor! Tack för att du sa till innan vi gjorde något dumt! :P
    Tack så mycket!
    Flört
Svar på tråden Plastgran "ädelgran" från ica maxi.