• dunderfredrik

Julklapptips till gravidfru

Hej!
    hitta en tråd med julkappstips till barn men jag skulle behöva julklappstips till min gravid fru!
    BF början av januari. Det betyder allt hon köper och pratar om är saker till barnet.
    Ganska naturligt antar jag. :)

Men jag vill ge henne någotting, bara åt henne.
    Frågar man lite snyggt så får man bara förslag på bebis saker.
    Eller Hasseludden. Men kan ju vara svårt att planera in barnvakt innan ens barnet är fött.
    Och inte vet hur det kommer bli när barnet födds med allt vad det innebär.

Vinterskor - Har hon velat haft förut men hur hennes fötter kommer vara efter svullnader e.t.c. har jag ingen anning om.
    Andra smarta idéer med julklappar är såna som man själv har lite glädje av.
    Sexiga underkläder - Jaha, man har ingen aningen om hur hon och alla former ser ut efter förlossningen.

Smycken - Meen guuuh va tråkgt...... kan jag tycka...

Tips är välkommet.

• Svar på tråden Julklapptips till gravidfru
  • regnskogen

Du kanske kan köpa en korg med en massa tillbehör i ? Oljor, dyr choklad, osv osv som kan underlätta när hon kommer bli större. Ja skulle ha uppskattat det enormt iallafall :)

• kajsaa

Min syster fick ett presentkort på en shoppingtur av sin man. Som hon fick lov att åberopa när hon var redo själv! Mycket uppskattat!

• filli01

Vad gulligt att du tänker på att hon ska få något som bara är för henne!
    Jag skulle själv blivit jätte glad för lite hudvårdssaker. Kolla the body shop.
    Kanske någon god duchkräm, lotion, handkräm mm?

Någon riktigt fin pyjamas om hon använder det?
    Eller morgonrock och tofflor hon enkelt kan ta på sig när hon ska upp till bebisen. 

Fast detta är ju bara saker jag själv skulle uppskatta, kanske inte alls passar henne.       

• Palma

Smycken är aaaaaaaaldrig aldrig någonsin tråkigt!!! Man kan aldrig få för många eller för ofta. Aldrig! Kom ihåg det. Köp ett fint armband med en fin berlock som betyder något speciellt. Det finns "mor och barn" (eller något sådant) smycken. Om hon är så uppe i sin graviditet och bara tänker på bebisen så skulle hon säkert älska något sådant. Childhood har ett fint armband där pengarna går till välgörande ändamål. www.kyssjohanna.se/m/product/4513 product/4513 Finns många sådana smycken. Jag fick ett silverhalsband från Unicef av min sambo på morsdag. Gillar mycket tanken att det är för en god sak också.

• Saaandy

Jag har önskat mig presentkort på såna saker jag har hört att man lätt "glömmer" när man nyligen fått barn. Hos favorit frisörskan, fotvård, massage, manikyr - nagelförlägning. 

Eller som min älskade sambo gjorde till mig förra året - ett kollage med olika weekendresor - så bokade vi när det passade oss båda :) 

• Muffins i magen

Presentkort på behandling, tex massage. Grymt skönt i slutet av graviditeten. Jag fick massage någon vecka innan sonen föddes, hon masserade inte magen bara. Eller huvud/nackmassage är galet skönt när man är gravid.

• vivianne

Fotvård eller pedikyr gillade jag som höggravid när jag inte kom åt fötterna så bra. Första graviditeten inbillade jag mig dessutom att jag skulle skämmas inför förlossningspersonalen om jag hade fula fötter . Presentkort på det är ett tips.

Kommer hon att vara föräldraledig snart är prenumerationer på trevliga magasin bra. Kul när det kommer något annat än räkningar i brevlådan när man är hemma.

• filli01

Ett annat tips om hon gillar skönhetsvård är en prenumeration på glossybox.
    På tal om att få annat i brevlådan än räkningar! :)
    Jag prenumerar på det och det är julafton här 1 gång i månaden.
    Man får 5 skönhetsprodukter både fullsize och travelsize. Kan vara smink, hudvård, hårvård mm.
    Värdet är långt över vad det kostar att prenumerera.
    En 3 månaders prenumeration kostar 379 kr tex.
    Kolla www.glossybox.se       

• filli01

Om någon är sugen på glossybox vill jag gärna tipsa er för då får jag lite poäng. :)
    Skriv eran mail till mig i så fall :). 

Svar på tråden Julklapptips till gravidfru