• pontus1992

personlig erfarenhet av homofobi

Jag vill ha PERSONLIGA erfarenheter då det gäller vuxna svenska eller invandrare.
    Ni som inte är HBT får gärna diskutera men finns ingen anledning för er att rösta eftersom ni knappast har personlig erfarenhet av homofobi.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden personlig erfarenhet av homofobi
  • Queenie70

Vad har du själv för personlig erfarenhet TS?

• pontus1992
    Queenie70 skrev 2012-11-24 16:58:39 följande:
    Vad har du själv för personlig erfarenhet TS?

när det gäller vuxna dvs såna som borde ha lite vett så är det helt klart svenskar.. bland ungdomar går det på ett ut
  • pontus1992

Ni som röstar får gärna ge en kommentar till er röst

• Queenie70
    pontus1992 skrev 2012-11-24 17:12:47 följande:
    när det gäller vuxna dvs såna som borde ha lite vett så är det helt klart svenskar.. bland ungdomar går det på ett ut

Jag skulle ha gissat på att det borde ha varit invandrare.
  • FrökenLöken

Min (heterosexuella) personliga åsikt är att det är skitisamma vilken etnicitet man har. Jag vet inte ens om jag vill kalla det homo-snack jag hört i mitt högst mångkulturella lunchrum, för homofobiskt, bara homo-okunskapigt och homo-fördomsfullt.

• pontus1992
    Queenie70 skrev 2012-11-24 17:15:52 följande:

Jag skulle ha gissat på att det borde ha varit invandrare.
    fördomar finns mot både bögar och invandrare
  • pontus1992

fan va bögar vi vart här helt plöstligt

• Queenie70
    pontus1992 skrev 2012-11-24 17:17:52 följande:
    fördomar finns mot både bögar och invandrare

Absolut. Min erfarenhet är dock att vi kommit lite längre i sverige vad det gäller attityder gentemot homosexuella. Många invandrare kommer trots allt från länder där homosexualitet är både straffbart och socialt oacceptabelt. Om man har med sig det, så är det nog inte helt lätt att lära om i första taget.
  • grind

Jag kan bara skratta åt människors naivitet i den här tråden. Får se den som ett exempel från verkligheten som bekräftar den forskning som visar att det finns gemensamma nämnare mellan en hetersoexuell kvinnas hjärna och en homosexuell mans.

• pontus1992
    Queenie70 skrev 2012-11-24 17:21:33 följande:

Absolut. Min erfarenhet är dock att vi kommit lite längre i sverige vad det gäller attityder gentemot homosexuella. Många invandrare kommer trots allt från länder där homosexualitet är både straffbart och socialt oacceptabelt. Om man har med sig det, så är det nog inte helt lätt att lära om i första taget.
    sverige har kommit långt politiskt men inte speciellt långt i hemmen.. man haör mer från svenskar men mycket möjligt invandrare är mer homofobiska men då håller iaf tyst om det.
  • Queenie70
    pontus1992 skrev 2012-11-24 17:24:24 följande:
    sverige har kommit långt politiskt men inte speciellt långt i hemmen.. man haör mer från svenskar men mycket möjligt invandrare är mer homofobiska men då håller iaf tyst om det.

Mitt ex fattade inte ens när folk var homosexuella eftersom det inte ens fans u hans världsbild att folk kunde gå omkring påöpoen gata och på arbetsplatser och vara homosexuella. I hans värld var homosexualitet en ytters ovanlig avvikelse ich dessa personer var ju u såna fall bakom lås och bom. Han kommer från en kultur där sånt helr enkelt inte existerar, och när det väl händer att polisen tar nån i akten sas så är det bilder på löpsedlarna och text som beskriver vad som försegått och vem som agerade man och vem som agerade kvinna i akten.
  • Apopan

Många av mina vänner är bi-eller hetero, eller tros vara något av föregående. Jag och mina vänner har blivit hotade till livet och bespottade runt småtimmarna med anledning av detta. Nu kan det visserligen tänkas att dessa människor skulle hittat något annat att spy hat på när alkoholen kickat in, men ändå (dessa har varit sk svenskar)

Den mest homofobiske person jag träffat utanför denna miljö har jag dock i min närhet (på sambons sida av familjen) och är oerhört uppmärksam och noga med vad som når min sons öron i framtiden av sådant snack. Skulle ju dö lite inombords om han nu var gay och så har hans xxxx sagt hatiska saker om homosexuella hela hans uppväxt. Stackars.

• Rataxes

De värsta homofober jag träffat på är kristna och muslimer. Både svenska och invandrade.

Jag köper alltid blandfärs för då vet jag att minst 2 djur har dött.
Svar på tråden personlig erfarenhet av homofobi