• Anonym

Han söker på tjejer på Facebook som han inte känner(?)

Lånade min pojkväns dator igår (med hans tillåtelse) och upptäckte att han har sökt på några tjejer på facebook som bor i samma stad men som han inte är vän med. Han har kollat på bilder osv. Fick ont i magen och tankarna började snurra. Är det någon han är intresserad av eller kollade han bara av ren nyfikenhet? Jag själv kollar ju också på andras profiler men bara folk jag känner (för att jag är nyfiken på vad dom gör nu osv). Om jag söker på någon jag inte ens är vän med så är jag väl nyfiken på just den personen. Ska jag fråga honom om det här? Har en känsla av att han har glömt att ta bort historiken, vilket han annars är noga med.. Känns ju lite löjligt med ett facebook-problem men han är verkligen världens bästa annars och det här kändes bara inte bra i magen..

• Svar på tråden Han söker på tjejer på Facebook som han inte känner(?)
  • Anonym

Ja, för vi på FL kan ju svara mer sanning på detta än han själv.... herregud!! FRÅGA honom.....

• vampyria2

Oj jag söker på allt och alla där och det helt utan att vara intresserad eller så, bara sjukligt nyfiken, försök att strunta i det du kommer bara att må dåligt om du går omkring och tänker på det.
    Skulle han ha haft några hemligheter så hade han nog varit noga med att radera det efter sig.

• Anonym
    Anonym skrev 2012-11-24 21:42:26 följande:
    Ja, för vi på FL kan ju svara mer sanning på detta än han själv.... herregud!! FRÅGA honom.....

Ja men jag vill bara veta eran syn på det här. Om det är en skitsak eller om jag faktiskt borde prata med honom.
  • Anonym
    vampyria2 skrev 2012-11-24 21:44:18 följande:
    Oj jag söker på allt och alla där och det helt utan att vara intresserad eller så, bara sjukligt nyfiken, försök att strunta i det du kommer bara att må dåligt om du går omkring och tänker på det. Skulle han ha haft några hemligheter så hade han nog varit noga med att radera det efter sig.

Jo grejen är ju att han brukar radera historiken men nu fanns det kvar ca 3 dagar tillbaka. Han påstår att han brukar radera historiken för att han tycker att det är pinsamt att jag ser vad han kollar på för porr.. Vilket jag inte tycker att han ska skämmas över.
  • morminmor

Kanske är vänner från förr

• Anonym

Du borde inte prata med honom detta.... du borde SLÄNGA ut honom.... så himla allvarligt är det! Lita på din magkänsla och dumpa honom, det hade jag gjort.... eller inte?

• vampyria2

Jag skulle inte fråga honom för ärligt vad ska han svara förutom att han var nyfiken och ville kolla, sen kan du fantisera om att han var nyfiken för att han är intresserad eller så men det behöver inte alls vara så och jag tror inte att han skulle säga om det var så ändå, faktiskt.

Så länge han bara sitter och kollar runt och inte agerar så låt han göra det, han är med dig och vad spelar det för roll egentligen om han kollar på tjejer på fejjan, om det nu är så att han gör det för att han tycker att de är snygga men ändå aldrig kommer att agera på det efter som han faktiskt älskar dig och bara vill ha dig, skulle du må bättre av att veta att han ibland faktiskt tittar in andra tjejer, både på stan och genom datorn?

Ibland så ska man tänka efter om man verkligen vill ha svar på de frågor man ställer, ibland är det bättre att inget veta

• Anonym

Bara titta och inga meddelanden alltså?

• Anonym
    Anonym skrev 2012-11-24 21:48:25 följande:
    Du borde inte prata med honom detta.... du borde SLÄNGA ut honom.... så himla allvarligt är det! Lita på din magkänsla och dumpa honom, det hade jag gjort.... eller inte?

Haha jag är jäklig känslig när det kommer till sånt här. Är så sjukt rädd att bli sårad. Har blivit rejält bränd i tidigare förhållanden och jag skulle absolut inte klara av det igen. Jag är väldigt ärlig mot honom så jag hoppas att han är det mot mig också.
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-11-24 21:49:34 följande:
    Bara titta och inga meddelanden alltså?

Meddelanden vet jag inte. Var inte inne på hans fb utan såg det i rullgardinen där man skriver adress.
  • Anonym
    vampyria2 skrev 2012-11-24 21:49:11 följande:
    Jag skulle inte fråga honom för ärligt vad ska han svara förutom att han var nyfiken och ville kolla, sen kan du fantisera om att han var nyfiken för att han är intresserad eller så men det behöver inte alls vara så och jag tror inte att han skulle säga om det var så ändå, faktiskt. Så länge han bara sitter och kollar runt och inte agerar så låt han göra det, han är med dig och vad spelar det för roll egentligen om han kollar på tjejer på fejjan, om det nu är så att han gör det för att han tycker att de är snygga men ändå aldrig kommer att agera på det efter som han faktiskt älskar dig och bara vill ha dig, skulle du må bättre av att veta att han ibland faktiskt tittar in andra tjejer, både på stan och genom datorn? Ibland så ska man tänka efter om man verkligen vill ha svar på de frågor man ställer, ibland är det bättre att inget veta

Du har nog rätt. Men jag kommer nog inte kunna släppa det iaf. Åh jag är så dum, när jag ser nåt misstänksamt så snokar jag mer och mer och börjar fantisera om det ena och det andra. Det är ju en sån skitgrej egentligen och jag vet ju inte ens om det bara var ett oskyldigt "snokande" från hans sida. Det värsta är bara att jag vet att det är exakt hans tjejsmak :(
  • Anonym

men man kan ju faktiskt inte se vems profil man varit inne på. om de e i sökfältet så kommer random namn poppa upp. har inget med sökning att göra...

Du kan bara veta om han sett någon annans profil om han har skrivit till dom., dvs via meddelanden....   

• Anonym
    Anonym skrev 2012-11-24 23:08:17 följande:
    men man kan ju faktiskt inte se vems profil man varit inne på. om de e i sökfältet så kommer random namn poppa upp. har inget med sökning att göra... Du kan bara veta om han sett någon annans profil om han har skrivit till dom., dvs via meddelanden....   

Fast varför skulle det komma upp ett random namn om han inte varit inne på dennes profil? Kunde ju till och med följa länkarna och se vilka bilder han hade kollat på. Men du kanske menade sökfältet på Facebook? De är adressfältet på webbläsaren jag menar.
  • Anonym (T.a.)

Kollar han på andra tjejer som han inte känner å söker upp på Fb så är de troligtvis för att han är nyfiken på dom tjejerna. Eller så kan det vara vänner eller gamla flickvänner från förr. Porr på Fb? Han kollar troligtvis på andra tjejer än dig verkar det som om. Prata ut med han eller så dumpa, skulle inte litat på han. Börjar du bli osäker på honom  så litar du ju på din magkänsla så att säga. Gå efter den.

• Anonym (T.a.)

i Sökfältet kan man se vilka man kollat på tidigare. Så hände med mitt ex han hade varit inne och kollat på andra tjejer och påstod att det va jag som hade tryckt fram eller så att de bara kom upp utan förvarning. Söker man i fältet har man garanterat sökt på andra har man en helt ny sida så har man ju inte sökt på nått helt enkelt då är det tomt. Så på de viset kan hon ju se historiken.

• Anonym (T.a.)

Ts är det efter hans tjej smak ska du nog dra upp detta med honom. Lita på va din magkänsla säger du är ju redan garanterat orolig. Hoppas allt går bra. 

• Anonym
    Anonym (T.a.) skrev 2012-11-25 01:13:43 följande:
    Kollar han på andra tjejer som han inte känner å söker upp på Fb så är de troligtvis för att han är nyfiken på dom tjejerna. Eller så kan det vara vänner eller gamla flickvänner från förr. Porr på Fb? Han kollar troligtvis på andra tjejer än dig verkar det som om. Prata ut med han eller så dumpa, skulle inte litat på han. Börjar du bli osäker på honom  så litar du ju på din magkänsla så att säga. Gå efter den.

Nej jag kommer inte dumpa honom efter 3 år för att han sökt på olika tjejer på fb. Om det skulle va så att han bara tyckte att någon såg bra ut och kollade lite snabbt på den tjejens profil så blir jag ju lite ledsen men jag avslutar inte ett annars bra förhållande för det. Pratade med honom nu ikväll och han sa att han bara hade kollat runt av nyfikenhet. Vänners vänner osv. En tjej hade han kollat på för att se om de fortfarande va vänner men hon hade tagit bort honom. Allt har nog sin förklaring. Har aldrig misstänkt något annat förut så jag får väl tro honom då.
  • Anonym (jag också...)

jag var också med om samma sak med mitt senaste ex, och där visade det sig att han var notoriskt otrogen mot mig. så det KAN absolut vara ett varningstecken.

• Babybel

Jag funderar lite över ditt beteende. Vad är det som får dig att kolla historiken så? Jag har bara gjort det i en relation, eftersom min magkänsla gjorde sig påmind (och jag hade rätt. Men annars har det aldrig fallit mig in.

• Anonym
    Babybel skrev 2012-11-25 11:08:19 följande:
    Jag funderar lite över ditt beteende. Vad är det som får dig att kolla historiken så? Jag har bara gjort det i en relation, eftersom min magkänsla gjorde sig påmind (och jag hade rätt. Men annars har det aldrig fallit mig in.

Jag vet inte. Kanske för att jag försöker hitta bevis på att han inte är så underbar som han är. Har dock aldrig snokat i hans mobil eller liknande. Men han borde ju inte låtit mig låna datorn om han visste att det fanns nåt där han ville dölja...
Svar på tråden Han söker på tjejer på Facebook som han inte känner(?)