• Michaela

Någon i malmö som också behöver komma ut?

Ensam med en flick på 2år. Tycker livet är tråkigt att gå igenom med bekanta utan barn då de nästan kräver att man lämnar ungen hemma... Vill komma ut och promenera, snacka, och leka av min dotter. Ganska kul med nya bekanta och har inga fördomar,  ja ok, få fördomar. Kul om man kan träffas ute och fika kanske...

• Svar på tråden Någon i malmö som också behöver komma ut?
  • Clear1

Hej hej!
    Är ensam med tjej på ett och ett halvt!

Bor i Malmö men jobbar heltid, så det är mest på helgerna jag har lite fritid..
    Alla har vi väl fördomar, mer eller mindre, tror det är bättre att erkänna att man har lite fördomar än att säga "jag har inga" och sen tycka att alla som jobbar inom kommunen är töntar osv..

(jobbar inte inom kommunen :)    

• Michaela
    Clear1 skrev 2012-11-26 20:37:06 följande:
    Hej hej!
    Är ensam med tjej på ett och ett halvt!

Bor i Malmö men jobbar heltid, så det är mest på helgerna jag har lite fritid..
    Alla har vi väl fördomar, mer eller mindre, tror det är bättre att erkänna att man har lite fördomar än att säga "jag har inga" och sen tycka att alla som jobbar inom kommunen är töntar osv..

(jobbar inte inom kommunen :)    
    AAA så kul ett svar..trodde det var kört...
    Kul att du ser på saker som mig...
    Ja du helgerna är bäst för mig med. Veckodagarna är präglade av jobb och massa ansvar. Så helgerna syfta jag nog mest på. Men hur går man tillväga? En fika skulle kanske vara bäst..till att börja med? en sk blinddejt.. Hahhaså kul. Ser fram emot ett svar till.

• Clear1

Har jobbat halva helgen, och längtar redan till nästa helg!!!!!!!!!
    Måtte veckan gå fort!

Jo en fika nångång hade varit kul, skulle gått  och sett Muse  på frdag men det blev ju inställd!!!!

Det hade jag sett fram emot. suck... 

• Michaela
    Clear1 skrev 2012-12-02 18:08:51 följande:
    Har jobbat halva helgen, och längtar redan till nästa helg!!!!!!!!!
    Måtte veckan gå fort!

Jo en fika nångång hade varit kul, skulle gått  och sett Muse  på frdag men det blev ju inställd!!!!

Det hade jag sett fram emot. suck... 
    Jamen så är det när man planerar nått roligt med barnet sitt... Inställt eller så blir man sjuk.. story of our life. Men men... 
    Om du då är ledig i nästa helg så kanske man kan mötas i stan nära till en kul lekplats (trots kylan) Och se vart de leder... Bara kul om man kunde få detta och funka.

Själv skulle vi iväg och bli fotade idag, men det sket sig rejält, bilen vägra starta imorse och ovan på allt så ringer hon och säger att hon blivit jättesjuk...ohhh och jag som längtade efter några fina foton på oss två...
  • emmysofi

Hej, här är en till som gärna vill komma ut lite. Är förvisso inte ensam, bor med min sambo, men har inga direkt vänner med barn.

Har en dotter på snart 9 månader och känner att både hon och jag skulle behöva komma ut och träffa lite folk. Ska börja jobba heltid igen i februari, men nu går jag bara och drar hemma. Hänger gärna med på er dejt om man får..?

• Clear1

Jo då det ska väl gå bra!!

emmysofi skrev 2012-12-04 13:24:14 följande:
    Hej, här är en till som gärna vill komma ut lite. Är förvisso inte ensam, bor med min sambo, men har inga direkt vänner med barn.

Har en dotter på snart 9 månader och känner att både hon och jag skulle behöva komma ut och träffa lite folk. Ska börja jobba heltid igen i februari, men nu går jag bara och drar hemma. Hänger gärna med på er dejt om man får..?

Jag jobbar dock heltid, men lite fritid har man väl alltid Skrattande
    saknar mammaledigheten lite, fast det är bra att jobba med..
    Skulle vilja ha råd att jobba 80% så att man hade LITE mer kvalitetstid med lilltjejen..

För min del är det nog helg som det går att mötas upp,
    ska ha lite glöggkalas på Söndag, ska bli roligt att få baka och göra lite tilltugg hemma
    till några fler än bara mej och knyttet!

• Michaela
    emmysofi skrev 2012-12-04 13:24:14 följande:

jamen... vad kul! Imorgon är en typiskt tråkig dag men Noll planer... söndagar är de värsta ångestdagarna...
    Varför inte mötas upp och se vad som händer.

Clear1 vad kul... då antar jag att söndagen är uppbokad. Men du kanske kan undvara en timme eller 2 mitt på dagen imorgnon?
    Skicka era nr till mig privat om ni vill så kan vi säkert bestämma något allihopa..
  • Clear1

Å nej!

Jag har varit lite off, Lillan blev sjuk innan helgen, så var hemma i fredags, och sen var det ju adventsmys i söndags.. 

Nästa helg kanske??

Svar på tråden Någon i malmö som också behöver komma ut?