• MaryCaroline

Bajs med vita fläckar?!

Har en dotter på 7 veckor. Helammar, men ger henne väldigt lite ersättning emellanåt (ett par gånger i veckan). Hennes bajs har varit ljusbrunt till senapsgult hela tiden och haft en jämn färg och konsistens. Idag såg det likadant ut med skillnaden att det även innehöll vita fläckar/prickar. Vad är detta? Googlade lite men kunde tyvärr inte hitta så mycket. Det enda jag hittade var att det kunde ha med matspjälkningen att göra, men blev inte så mycket klokare av det. Någon som vet vad det är?

• Svar på tråden Bajs med vita fläckar?!
  • Takex

Ser det lite ut som keso? :D

Shingo ♥ 28/9 2012
  • MaryCaroline
    Takex skrev 2012-11-25 16:34:06 följande:
    Ser det lite ut som keso? :D
    Nja, lite halvsmält keso kanske :P :)
  • Takex
    MaryCaroline skrev 2012-11-25 18:47:04 följande:
    Nja, lite halvsmält keso kanske :P :)
    Ja precis :D Sånna blöjor får vi här hemma också ibland, min son är 8 veckor, det bara är så ibland :)
    Shingo ♥ 28/9 2012
  • livetimagen

Min bebis bajs har haft sådana keso klumpar sedan han föddes, han är nu tio veckor.. Ngn som vet varför dom har dessa klumpar?

• MaryCaroline
    livetimagen skrev 2012-11-26 17:33:41 följande:
    Min bebis bajs har haft sådana keso klumpar sedan han föddes, han är nu tio veckor.. Ngn som vet varför dom har dessa klumpar?
    Ingen aning. Ammar du eller ger du ersättning? Undrar om det har någon betydelse... Min bebis hade inte så från början, det var först samma dag jag startade tråden... Tänkte lite på att det kunde vara ersättningsmjölken som inte smällt ordentligt, men det kanske det inte är heller... 
  • mikroE
    MaryCaroline skrev 2012-11-26 17:46:20 följande:
    Ingen aning. Ammar du eller ger du ersättning? Undrar om det har någon betydelse... Min bebis hade inte så från början, det var först samma dag jag startade tråden... Tänkte lite på att det kunde vara ersättningsmjölken som inte smällt ordentligt, men det kanske det inte är heller... 
    Nej det kan det inte vara, min dotter är helammad och får också kesobajs ibland. Men att det är osmält mat kan jag köpa men de kan få det oavsett vad de äter. Jag vet dock inte om det är osmält mat men det låter rimligt.
  • Takex

Min son hel ammas och får så någon gång ibland. Tänker inte så mycket på det.

Shingo ♥ 28/9 2012
  • livetimagen

Han helammas och har gjort det från början.. Han bajsar flera gånger per dag och det är ALLTID sådana klumpar i bajset.. Han har aldrig haft krämigt gult bajs som det står i böcker att små bebisar ska ha.. Dom första två månaderna hade han även väldigt mycket problem med magknip..
    Jag har haft extremt mycket mjölk i brösten, såpass mycket att han aldrig fick i sig den feta mjölken eftersom hans mage blev full på den tunna mjölken.. En morgon handmjölkade jag ur 350ml mjölk ur ETT bröst!!
    Nu har jag lärt mig att mjölka ur brösten när dom är fyllda innan han ska äta så att han har en chans att få den feta mjölken och vips så slutade hans magknip..
    Att dom vita keso klumparna i bajset skulle vara osmält mat, låter för mig väldigt logiskt!

• Lia85

Det är tydligen normalt men varför det blir så vet jag inte... Magarna håller väll på å utvecklas kanske, vänjer sig vid annan mat än den de fick när de låg i mammas mage? :))

Svar på tråden Bajs med vita fläckar?!