• Ozzy30

Tips för att få fart på sexlivet?

Jag och min fru lider båda av att sexet av flera skäl har hamnat långt ner på prioriteringslistan. Då vi har sex är allt bra och vi mår båda mycket bättre efteråt. Problemet är bara att det är allt för sällan... Jag undrar om ni andra par som har eller haft samma problem hittat några "metoder" som funkar? Ja funderar på att lägga sex på schema.. Det så att vi båda ger tid åt det och har något att se fram emot. En tanke jag har är att tex bestämma två fasta tider i veckan dår vi två ger tid för varandra. Vi får en varsin dag i veckan och vi turas om att skriva en 3 rätters "meny" på vad som önskas. - Förrätt, doftljus med maserande händer - Huvudrätt, oralsex samt videofilmad " doggy" - Dessert, rollspel om tredjepart med hjälpande leksak samt gemendam orgasm Skulle det funka tror ni? Någon som gör något liknande idag? Andra tips som ni vet funkar?

• Svar på tråden Tips för att få fart på sexlivet?
  • Anonym (Batterikatten)

Låter ganska vettigt även om jag tror att det här med att schemalägga saker och ting inte blir riktigt bra i alla fall.

Jag brukar helt oannonserat sticka från jobbet några timmar tidigare än vanligt och åka hem och städa huset från golv till nock och laga en schysst middag. Låter väl rätt simpelt i sig men hon blir alltid glad. Och kåt av någon märklig anledning.

Vi brukar "boka" egen tid med varandra för t ex massage och inget mer och det är underbart mysigt.
    Fast för det mesta går det mycket längre än så...

• Blake

Om sexet är lågprioriterat så tror jag det blir svårt att få detta funka. I ett levande och pågående sexliv så kan det säkert gå bättre - men problemet ni (eller din fru) är att ni inte har sex i tankarna och det kan bara skapa ångest då en stämning måste byggas upp, det kan kännas som ett tvång.

Ett betydligt enklare sätt måste väl vara att stänga av datorn/tv någon timma tidigare ett par kvällar i veckan och erbjuda varm oljemassage eller bara ligga och hålla om. Prioritera mer förspel och låt längtan "efter mer" byggas upp sakta.

• Anonym (sällan)

Hur sällan har ni sex då?

• Ozzy30
    Anonym (sällan) skrev 2012-11-25 13:13:23 följande:
    Hur sällan har ni sex då?

Kanske var annan vecka...
  • Ozzy30
    Anonym (Batterikatten) skrev 2012-11-25 11:56:44 följande:
    Låter ganska vettigt även om jag tror att det här med att schemalägga saker och ting inte blir riktigt bra i alla fall. Jag brukar helt oannonserat sticka från jobbet några timmar tidigare än vanligt och åka hem och städa huset från golv till nock och laga en schysst middag. Låter väl rätt simpelt i sig men hon blir alltid glad. Och kåt av någon märklig anledning. Vi brukar "boka" egen tid med varandra för t ex massage och inget mer och det är underbart mysigt. Fast för det mesta går det mycket längre än så...

Bra tipps! Ska prova det nån gång.
Svar på tråden Tips för att få fart på sexlivet?