Öronbrus och orolig för tinnitus-gravid v 30
Hej!
Mitt första inlägg här så vet inte riktigt hur det funkar....
provar
I fredags var jag på julbord med jobbet och ljudvolymen i restaurangen var hemskt hög! Jag är väldigt känslig mot höga ljud och brukar alltid vara noga med öronproppar om jag känner att det inte är bekvämt. I fredags var det på gränsen och vi mätte faktiskt med en app att det var ca 90decibell så det kan ju egentligen inte varit skadligt... men nu är jag orolig.
Är gravid i v 30+4 och när jag vaknade igår morse var allt som vanligt. Dock igår kväll hände något. Vi var hemma med två vänner och gjorde god middag. Helt plötsligt känner jag hur jag får som en påse över huvudet och ljudet blir helt annorlunda. Jag hör allt mkt sämre och det börjar susa. Läskigt!!! Vi hade ingen hög ljudvolym hemma utan satt och åt middag med bakgrundsmusik men jag kände mig så orolig och hade sus i öronen hela kvällen. Hade svårt att somna pga bruset (det är inte något pip vad jag kan lokalisera utan det är som jag är i ett maskinrum eller i en motorhuv typ..) Vaknade mitt i natten av att behöva gå på toa... som vanligt...men kunde inte sova. Bruset är såå jobbigt! Nu har jag haft det hela dagen och det verkar inte bli bättre..
Är så orolig att jag fått tinnitus och att jag dessutom skadat lille parveln! Någon mer som känner igen sig? Har googlat och det verkar ju kunna dyka upp under graviditetskrämpor men jag är ändå orolig att det har med restaurangbesöket att göra i fredags...att jag skulle satt i öronproppar och att jag nu har tinnitus för resten av livet....
Är jätteorolig. Kommer ju inte höra när bebisen andas/piper...
Vore så tacksam för era tankar och råd!!!
PS ska till barnmorskan imon och fråga mer då...
Kram