Tappat rösten totalt, finns det att göra åt det?
Har bara blivit värre och värre för varje dag, idag kan jag inte prata alls, barnen säger till mig att sluta prata så konstigt som om jag gör det med mening!
Sambon är väl, hur ska jag säga... milt sagt, lite lomhörd Han frågar Va?!? Va?!? Va?!? mest hela tiden.
Alltså i morse kunde jag prata men inte nu längre, när jag försöker så bär det inte längre, blir bara ett viskande fast jag inte ens inte försöker göra det.
Jag har inte längre ont i halsen som man kan ha i början av en förkylning men idag har vi varit ute och handlat och jag har varit tvungen att prata ändå. Då känner jag lite ont i halsen men det är för att jag är ansträngd, inte av bacillerna.
Det är klart att jag försöker låta bli att prata men ibland måste man ju, har 4 barn och idag verkar de vilja prata med mig hela tiden eller hitta på massa bus så man måste prata ändå.
Jag viskar inte, har jag läst mig till att man ska undvika och jag försöker dricka mycket, helst varmt. Dock är det ett litet problem med det, jag är GBP-opererad och jag kan inte dricka hur mycket som helst och får inte dricka för nära måltider heller, finns ingen plats till mat då.
Finns det något mer man kan göra? Ångbad? Bricanyl? En katt runt halsen, muskot i öronen och gå 3 varv baklänges runt huset samtidigt som man uttalar en besvärjelse....
Ni som känner igen mitt nick och vet hur jag brukar skriva ska ju veta det att jag är sån IRL också, jag pratar mycket, fort och gärna. Att behöva vara tyst är ett helvete för mig När jag är ensam hemma så händer det att jag pratar med mig själv ibland eller tänker ut dialoger bara för att få ha ord flytande
Hjääälp mig!!!!