• Millan83

Pampers Baby dry?

Är det nån mer som tycker att de har förändrats? 

Nu har jag inte sådär jättemycket erfarenhet av dem ännu eftersom min tös är knappt 4 månader, men ändå!

Köpte ett paket strl 3 och de var jättebra! På detta var det fyra olika djur i mitten längst upp på "bandet" fram. Katt, hund, fågel och nåt mer.

Sedan laddade vi upp med fler och bilderna är helt annorlunda och både jag och maken tycker att de är sämre! Inte bara dassigare (fniss) bilder (nån giraff och nåt annat, mest på baken??) utan de gör sitt jobb mycket sämre.

Nån mer som håller med? Har köpt dem på samma ställe. Paketomslagen är identiska.

Det förra paketet var ju toppenbra för vår tös. Har köpt två paket till idag och kikat i, samma variant som de som var sämre. Doh!  

• Svar på tråden Pampers Baby dry?
  • Run to the hills

Jo det är ny design har jag också sett. Har inte hunnit märka någon skillnad i funktion ännu dock.

• Millan83
    Run to the hills skrev 2012-11-25 18:38:42 följande:
    Jo det är ny design har jag också sett. Har inte hunnit märka någon skillnad i funktion ännu dock.
    Ajdå. Är det de här dassiga som är de nya alltså? (vågar knappt hålla andan och hoppas att det är de förstnämnda som är det!) 
  • Run to the hills

Nej nej, de gamla har de haft länge. Har sett ut så hela tiden vi köpt åt vår yngsta. Vi har strl 4 nu iofs men de har också bytt bilder :)

• Millan83
    Run to the hills skrev 2012-11-25 19:15:00 följande:
    Nej nej, de gamla har de haft länge. Har sett ut så hela tiden vi köpt åt vår yngsta. Vi har strl 4 nu iofs men de har också bytt bilder :)

Men, om jag förstår dig rätt, är dessa de gamla? Om jag nu lyckas få in en bild på den söta kossan!
  • Millan83

Attans! Vad synd! De nya är mycket sämre tycker jag. Håller sämre tätt.

• Millan83
    Run to the hills skrev 2012-11-26 16:18:11 följande:
    Du kan ju prova att byta storlek! Eller märke helt och hållet :)
    Har provat andra märken och de enda som höll tösen torr och tätt var dessa.. Nu har jag fått tvätta babynestet två dagar i rad för att de nya läcker.. Men men.. Har ju köpt tre förpackningar nu, i jakt på de bra varianterna så vi får väl äta bajs(blöjan)mackan! haha
  • Mita1973

Använder Pampers baby dry nummer 3 funkar perfekt på min  3½ månads bebis..

• Millan83
    Mita1973 skrev 2012-11-26 17:29:05 följande:
    Använder Pampers baby dry nummer 3 funkar perfekt på min  3½ månads bebis..

Good for you! För oss funkar den nya varianten mycket sämre!
Svar på tråden Pampers Baby dry?