• FrökenW

Bebis ledsen när han vaknar - endast nattetid.

6,5 månaders har gjort så i en vecka nu... Runt 8-10 sådana uppvak/natt. Någon som vet vad det beror på? Gör bara detta nattetid.. Enligt min teori vill han eg inte vakna och behöver hjälp att somna om. Ni som har erfarenhet, kan man hjälpa dom med detta? I dagsläget... -samsover vi -ammas/snuttas nattetid (försöker avvänja)

• Svar på tråden Bebis ledsen när han vaknar - endast nattetid.
  • FrökenW
    gladtjeej skrev 2012-11-25 20:37:47 följande:
    Har de exakt som du me min 6,5 månaders.

Skönt att höra att det finns fler
  • Vivvi12

Samma med min kille, 6mån gammal, senaste veckan har han vaknat plötsligt flera gånger och skriker jätteledset direkt, men somnar snart om när man klappat om honom en stund. Så det beror på seperationsfasen alltså? Undrade just vad det berodde på.

• mayia1

Så gör min dotter också, men hon är 9 månader nu. Det har hållit på ett tag så jag hoppas det går över snart. Men jag läste att det kan bero på att de börjat drömma också?

• Vivvi12

Mayia1: ja så tror jag också ibland, att han drömmer alltså, eftersom han både gråter och skrattar i sömnen.

• FrökenW

Peppar peppar..... Men senaste 2 nätterna sov han 21 -07 oavbrutet! Det är overkligt från att vara bebisen som gett 100 uppvak mitt i natten ett ansikte... Det finns hopp om att få sova.

Svar på tråden Bebis ledsen när han vaknar - endast nattetid.