• lisamadeleinee

    Hur tvätta soffa i "fuskmocka"?

    Har en superficiell naturvit soffa från Mio, gjord i fuskmocka. Undrar nu om man måste kemtvätta klädseln eller kan man tvätta den hemma? Färgen är ju inte superpraktisk. Vad kan hända om man tvättar den hemma fast den eg ska kemtvättas? Den behöver en uppfräschning.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-25 19:54
    Ska stå superfin och inte superficiell ;)

  • Svar på tråden Hur tvätta soffa i "fuskmocka"?
  • Grandmother
    lisamadeleinee skrev 2012-11-25 19:57:42 följande:
    Köpte begagnad:(

    Fråga hos en möbelhandlare...
  • rosyposy

    Säger som Grandmother, fråga möbelhandlare och då helst Mio som sålde soffan till och börja med.

  • Blitz

    Hej, jag har en soffa från mio i microtexmateriall, det påminner också om mocka typ. 

    Rngde mio och frågat om tvättråd för nått år sen men dom hade ingen aning, tycker det är lite märkligt men men. Har dock för mig att dom sa att den skulle gå att tvätta i maskin. 

    Nu har min klädsel iaf åkt maskin på 30 grader flera gånger och tyget har aldrig krympt eller dragit sig på något sätt. Har en ljusgrå klädsel så ibland måste den få en omgång i maskin när det inte hjälper att gnugga med  "tabort" eller vanish. Vågar du så testa med en liten ryggkudde eller nått och testa =)

  • Gustav Niclas

    Jag har haft kontakt med dom här och skulle säga att de har väldigt bra service med

    vettiga priser för både möbeltvätt och mattvätt. Kolla om de kan hjälpa dig också att rengöra er soffa!:)

    bit.ly/271nAyK

Svar på tråden Hur tvätta soffa i "fuskmocka"?