Kan av ha fått i oss yttepytte maskindiskmedel, diskmaskin nästan färdigdiskad, hur stor risk?
Är säkert hur nojjig som helst nu, och sambon tycker jag är hur fånig som helst,
men iaf, våran ström gick i fm då vi inte kan ha för mkt saker igång samtidigt, så vi stängde av diskmaskinen som var 35 min kvar på( hade satt på ett långt program så det var i slutet av programet) och fortsatte med lunchen. Glömde sedan bort den helt och när vi höll på med saker i köket på em så plockade jag ur den, glömde som sagt helt bort att den inte gått klart. Såg inget konstigt på glasen och allt såg rent ut. Sonen fick äta mellis ur sin skål som stod i maskinen och en av skedarna.
Men nu när jag skulle sätta in ny disk och sätta på den så ser jag ju att den står kvar på 35 min kvar.. fick nu panik och började kolla all disk som jag ställt in i skåp men det ser inte ut som det är ngt kvar på glasen och kollade på besticken, det enda jag såg på var en av småskedarna där var det lite pulver kvar,
Får ju panik nu om vi ev fått i oss ngt medel, men jag såg inget på glasen som sagt, och vi åt med gaffel och kniv och inga skedar till maten. Drack dock ur glasen.
Men det borde väl ha sköljt bort det mesta väl?