• anyXX

Lego friends?

Tänkte köpa ett set med lego friends till min dotter i julklapp men är lite osäker på om det "går" att leka med bara det el om man brukar börja med en klosshink och en platta. Ngn som har en åsikt? Vill ju att man ska kunna bygga lite och inte bara leka med färdigbyggda grejer...

flicka 2008 & pojke 2010
  • Svar på tråden Lego friends?
  • Muffins i magen

Det är nog bra med baslego också. Min fyraåring använde vanligt lego och kompletterar med friends. Det är ju inte jätteavancerad byggteknik i friends.

• anyXX
    Muffins i magen skrev 2012-11-26 06:38:25 följande:
    Det är nog bra med baslego också. Min fyraåring använde vanligt lego och kompletterar med friends. Det är ju inte jätteavancerad byggteknik i friends.

Ok :) när började ditt barn leka med lego, alltså inte duplo?
    flicka 2008 & pojke 2010
  • Muffins i magen

Hon började omkring 3,5 tillsammans med sin pappa, nu vid 4,5 bygger hon bilar och flygmaskiner på egen hand, Inte efter ritningar alltså utan "egen design". Och så leker hon med friends-legot tillsammans med det hon har byggt.

• anyXX
    Muffins i magen skrev 2012-11-26 22:29:06 följande:
    Hon började omkring 3,5 tillsammans med sin pappa, nu vid 4,5 bygger hon bilar och flygmaskiner på egen hand, Inte efter ritningar alltså utan "egen design". Och så leker hon med friends-legot tillsammans med det hon har byggt.

Okej kul! Jag tänker att då kanske min lille som fyller tre i mars också kan rycka att det är kul snart!
    flicka 2008 & pojke 2010
  • Muffins i magen

Ja säkert, min dotter tröttnade rätt fort på duplot så det låg länge och skräpade bara men när hennes pappa tog fram hans stora legokartong blev det kul. Och framförallt är det någonting som faktiskt pappan tycker det är roligt att göra med dottern. Annars är det extremt mycket prinsessa, pony och Barbie just nu :).

• Butterscotch

Vår dotter fick Lego friends när hon var knappt fem år och gillade det jättemycket! För henne passade det mycket bättre att få läsa och följa instruktionerna framför att bygga själv med vanliga legobitar (såna finns också här hemma). En annan rolig bygg-leksak är kulbanor, det är också populärt här hemma.

Svar på tråden Lego friends?