• Anonym (Sjuk..)

Gynakuten Danderyds sjukhus.. Öppet? Snabba svar tack!

Har en del besvär som jag tror kommer bli allvarliga om inget görs snart.. Behöver en gynundersökning.
    Är det bara att åka till gynakuten på Danderyd eller måste man ringa och boka en tid först???
    Svara gärna ni som vet.

Tack!   

• Svar på tråden Gynakuten Danderyds sjukhus.. Öppet? Snabba svar tack!
  • Elin 885

det är bara att åka dit, men du kan få vänta så du vet.

• EnGladPingvin

På akuten kan du inte boka tid, men de tar bara emot dig om det är akut. Annars hänvisas du till att kontakta en gynekolog och boka tid. Vill du vara säker på hur de bedömmer dig kan du testa att ringa först, men då är risken större att de inte tar emot dig.

Blöder du? Har du ont?

• Elin 885
    EnGladPingvin skrev 2012-11-26 07:39:37 följande:
    På akuten kan du inte boka tid, men de tar bara emot dig om det är akut. Annars hänvisas du till att kontakta en gynekolog och boka tid. Vill du vara säker på hur de bedömmer dig kan du testa att ringa först, men då är risken större att de inte tar emot dig.

Blöder du? Har du ont?
    det kanske man inte vill gå in på, på ett fourm???? det är en jävligt privat fråga.
  • Anonym (Sjuk..)

Jag blöder och tror att jag har en äggledarinflammation..
    Har haft det förut och det känns likadant.
    Men fattar inte riktigt var blodet kommer in i bilden, hade inte så sist..

• Frontline
    Elin 885 skrev 2012-11-26 07:43:03 följande:
    det kanske man inte vill gå in på, på ett fourm???? det är en jävligt privat fråga.
    Fast är man anonym har det väl ingen betydelse, det är ju just därför anonymiteten finns eller hur...
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Anonym (BM Danderyd)

Du ringer DS växel och ber om att bli kopplad till gynakuten. Där så antingen säger dom att du kan komma in, eller så hänvisar dom dig vidare till gynmottagningen där du kan få en tid under dagen idag...

• EnGladPingvin

Men snälla, jag har ingen aning vem hon är och försöker hjälpa. Det är frågor som hon kommer få om hon kontaktar akuten. Att åka dit och de inte tar emot hjälper henne knappast.
    Anonym (Sjuk..) skrev 2012-11-26 07:46:32 följande:

Då tycker jag du ska åka till gynakuten.
  • greta2

Du kan ju ringa sjukvårdsupplysningen och höra vad de säger. Har du feber? Gravid?

• Anonym (BM Danderyd)
    Anonym (Sjuk..) skrev 2012-11-26 07:46:32 följande:

Alla inflammationer ter sig olika, men en blödning är inte alls ovanligt.
  • The Fugly
    Är du ny på FL eller?

Det är sånt vi går in på hela tiden här och det var en motiverad fråga. Dessutom är TS väldigt anonym.
    Ever stop to think, and forget to start again?
Svar på tråden Gynakuten Danderyds sjukhus.. Öppet? Snabba svar tack!