Sparsamma blödningar vid medicinsk abort?
Nu i fredags tog jag första tabletten på gyn för att påbörja min medicinska abort. Fick lite kramper strax efteråt men annars hände inget större. På lördagen började jag blöda, inga stora mängder, men det var där och lite småklumpar, kändes mest som slem emellanåt.
Igår var det dags för mig att sätta igång det på riktigt hemma. Gjorde allt som man skulle, började med smärtstillande för att en timme senare fortsätta med slidpillrena. Låg ner i två timmar för att vara säker på att dom låg på plats och att kroppen tog upp dom. Gick på toaletten, enbart små diskreta blödningar, inga klumpar. Så en timme senare förde jag upp dom två sista slidpillrena. La mig ner ytterliggare en timme för att dom skulle vara på plats. Krämpor startar, jag trycker i mig mer smärtstillande. Blödningar kommer men fortfarande sparsamt. Inget blod alls i bindan, kissade var tredje/fjärde timme och då kom små mängder rent blod i toaletten. Vid ett tillfälle så blev jag så frustrerad så jag satte mig på händerna på toaringen, så fötterna lyftes från marken, och krystade mig blå i ansiktet. En klump kom ut. Stor som en tumnagel, jämn i formen, hård hela vägen, ingen hinna runt den och en liten diskret sträng. Undrar om det kan varit moderkakan kanske? Men jag blöder fortfarande inte nämnbart? Var i slutet på v.5 så jag vet inte hur klumparna känns då egentligen? Och kan det ha lyckats trots att jag blöder såpass minimalt? Överallt tycker jag att jag läser att folk byter binda allt från varje kvart till var tredje timma. Men jag har haft samma binda hela natten nu och inte ett spår av blod i den?
Förvirrad!