• Leea2012

VART hittar jag snygga mammakläder till vettigt pris?

Snacka om att det är svårt att få tag på snygga mammakläder till BRA pris. Är på jakt efter mammajeggings (dvs inte vanliga jeans) men alla jag sett kostar ju 6-700 spänn, dvs dom som är snygga, sen finns det de som är mindre snygga och därmed billigare. Skulle behöva 2-3 st och är verkligen i desperat behov av det, men det känns surt att lägga ut så mkt pengar på detta nu i jultider.
    Har ni några bra tips på hemsidor med snygga, tuffa mammakläder och då framförallt jeggings, till schyssta priser? Jag är less på att vara gravid och fult klädd.

• Svar på tråden VART hittar jag snygga mammakläder till vettigt pris?
  • Annelie 76

Ellos och Bon prix. Deras mammasortiment finns bara på nätet. HM har litegrann men ganska tråkiga saker tyckte jag. I värsta fall får du använda vanliga och sen ha en lång tröja. Långa linnen som jag (faktiskt) hittade på HM var bra till detta. Tror det finns som tubtoppar i trikå att dra över magen att köpa just för att kunna använda vanliga kläder.

• Leea2012

H&m ratar jag, tycker deras byxor är så fula. Jag kan inte ha vanliga byxor, dom åker bara ner och skapar obehag. Trist :/ Ska kolla in Ellos och bonprix, tack

• Klycka

Hör med dina kompisar! Vi har en hel IKEA-kasse med kläder som gått runt halva bekantskapskretsen, när man är färdig så skickar man den vidare

• Leea2012

Tyvärr var det längesedan nån av mina vänner var gravida, innan det här med moderiktiga kläder för blivande mammor kom ;) men tanken är annars väldigt bra..har ngr jag kanske kan kolla med!

• smelata

Jag har fyndat fina mammakläder på tradera. Mycket är ju knappt använt eller slitet! Om man nu är okej med begagnade saker vill säga :)

• Pernilla 909

Testa www.asos.com

Har köpt massa snygga klänningar där men de har säkert en byxor och leggings också. Blandade prisnivåer.
    HM har ju bara basutbud, väldigt tråkiga kläder tycker jag.

• veh

Jag köpte ett par snygga, smala stretchiga jeansliknande byxor på H&M... Vet inte varför alla klagar på de kläderna, visst, mycket är ett basutbud men baskläder kan kombineras rätt ordentligt, och piffas upp med skojiga accessoarer. Hur långt gången är TS? Jag själv har köpt höga stretchiga byxor på Vero Moda, köpte en storlek större än vanligt och tror att de kommer funka ett bra tag till...

• Pomidor
    veh skrev 2012-11-30 09:58:01 följande:
    Jag köpte ett par snygga, smala stretchiga jeansliknande byxor på H&M... Vet inte varför alla klagar på de kläderna, visst, mycket är ett basutbud men baskläder kan kombineras rätt ordentligt, och piffas upp med skojiga accessoarer. Hur långt gången är TS? Jag själv har köpt höga stretchiga byxor på Vero Moda, köpte en storlek större än vanligt och tror att de kommer funka ett bra tag till...
    när man köper gravidkläder ska man egentligen ha mest med baskläder och sen variera outfiten med sina "vanliga" kläder, det är så jag har gjort i alla fall och jag skulle inte vilja göra det på något annat sätt.
  • Pernilla 909

Det är ju jättebra om man kan göra det men som för mig som nästan bara använder klänning och kjol så blir det väldigt svårt att kombinera då det mesta antingen inte går över magen överhuvudtaget eller blir för kort.

Svar på tråden VART hittar jag snygga mammakläder till vettigt pris?