• Anonym (Svaren)

    Biopsi svar

    Tänkte höra med er om biopsi svar. Jag väntar på biopsi svaren från min tarm och skickar dom brev hem Oavsett svar? Alltså om man har cancer då skickar dom väl inte brev ? Hur fick ni era svar? Via brev , samtal eller besök?

  • Svar på tråden Biopsi svar
  • Anonym (Svaren)
    suomalainen skrev 2012-11-26 23:41:05 följande:
    Jag blev kallad på ett besök.

    När du fick dåliga nyheter?
  • suomalainen

    Ja tyvärr TS :(    Men det stod ingenting om att jag skulle ta med mig en anhörig osv. Jag satt där helt ensam när jag fick veta att jag har Leukemi:  för dryga 4,5 år sedan..

  • msmalin

    Jag väntar oxå svar. De hittade ett trettiotal polyper i min ändtarm. Nu väntar jag svar via brev. Eller läkaren sa att de skulle skicka via brev oavsett. Så nu vågar jag inte öppna brev från sjukvården :-/

  • msmalin

    Soumalainen. Jag beklagar ditt besked. Finns det någon plan för hur det ska behandlas? Går det att behandla? Varma kramar

  • suomalainen

    msmalin: Jag har genomgått en kur med cellgifter för dryga 3år sedan. Idag går jag regelbundet på kontroller och prover, Min Leukemi som är kronisk KLL, den kommer jag att få leva med och enligt läkarna kommer sjukdomen avsevärt att förkorta min livstid.
    Jag har annars också haft det väldigt jobbigt i livet, nu senast med att min älskade pappa avled, -så på ngt sätt lever jag dag för dag, planerar inte längre för framtiden eftersom jag aldrig vet hur länge till jag får leva..

    Ett stort tack för dina kramar dom uppskattass enormt ska du veta    / Kram  

  • msmalin

    Min styvpappa gick nyss bort i cancer. Den började förmodligen i lymfdystemet. Så man blir orolig när man bara hör ordet. Tre månader innan han dig dog min dotter fullgången tid i magen. Så jag tar oxå dag för dag. Och jag vill leva. Cancer skrämmer mig. Även om jag vet att Tarmcancer man upptäcker i tid oftast går att bli helt frisk ifrån.

  • Börje99

    Cancer är hemskt för alla! Jag håller alla mina tummar för er som tyvärr har drabbas eller har anhöriga som gjort det. Varje dag så går forskningen framåt och nya medel finns tillgängliga, så ha stort hopp och lev livet!

  • suomalainen

    msmalin:  Jag beklagar att du inte fick behålla ditt barn, verkligen. vet inte riktigt vad jag ska säga GråterGråter

    Börje99; TackGlad 

  • msmalin

    Finns inte så mycket man kan säga. Men det har varit väldigt mycket negativt runt oss. Nu hoppas vi att det inte finns cancer i polyperna, men det känns inte troligt. Ett trettiotal på bara sex månader. Tack och lov har jag ingen tjocktarm kvar och de sitter endast i ändtarmsstumpen. Och den ska jag operera bort om ett år. (efter denna graviditeten). Jag ser positivt på framtiden. Men förstår om det är svårare för dig som vet att du inte kommer bli frisk. Hoppas du inte har ont och är mycket sjuk utan kan leva ett kvalitativt liv. Och vem vet om de hinner komma med någon medicin som kan förlänga livet

  • Anonym (Svaren)

    Men usch beklagar !:( Okej nån mer? Jag har inte fått mina svar än

  • Anonym (Svaren)

    Hur lång tid tog era svar? Mitt har dröjt nu över 3 veckor. Hur lång tid tog det innan ni fick svar samt vilket svar fick ni då?? Svara gärna:) Sjukt oroligt:(

  • Adut 27
    Anonym (Svaren) skrev 2012-11-29 14:40:07 följande:
    Hur lång tid tog era svar? Mitt har dröjt nu över 3 veckor. Hur lång tid tog det innan ni fick svar samt vilket svar fick ni då?? Svara gärna:) Sjukt oroligt:(

    om jag vore du och är så orolig så tycker jag att du ska ringa dit där de undersökte dig och prata om dina frågor...
  • msmalin

    Jag gjorde för lite mer än två veckor sen. Inget svar än. Min läkare sa några veckor skulle det dröja. Men ring o hör. Du kommer inte få höra svaren i telefon utan per brev eller via samtal med läkaren.

  • msmalin

    Jag ringde och fick svar över telefon. Tack och lov var det bara en kraftig inflamation och innehöll inte cancer i mitt fall.
    Har du ringt och frågat om svaren kommit till läkaren än

  • Anonym (Svaren)

    Som jag skrev i andra tråden ;) Att jag ringde o hörde idag men fick inte reda på nåt bara att det dröjer till 14 jan innan läkaren kan ringa upp mig :(

Svar på tråden Biopsi svar