• Anonym

    tatuera insidan av handled ??

    Hej!

    ska tatuera undersidan av ena handleden imorgon min sons namn.
    nån som tatuerat där, gör de outhärdligt ont? mest rädd att ja ska bli så överrumplad att ja typ svimmar eller hamnar i chock haha  :) dela gärna med er ni som gjort, ja kommer ju inte tatuera över själva  handknölen så kanske lite mildare då
    ?

  • Svar på tråden tatuera insidan av handled ??
  • Ezereht

    Är tatuerad där med en text "Family" vissa ställen kändes inte alls och vissa sved till som bara den.

    Blev lite yr när han kom vid en nerv men som sagt gjorde inte lika ont som jag trodde.

    Lycka till

  • prinsessansMamma

    Jag har tatuerat mig på handleden, på insidan, även på den där knölen du nämner. Jag tyckte inte det gjorde så ont faktiskt. Då har jag tatueringar på ställen som "det inte gör ont på" och jag tyckte de var värre att göra än den på handleden faktiskt :)

  • Majsan70

    Jag har en gadding på insidan av handleden ca 1 cm över "knölen". Det gjorde inte alls särskilt ont o läkte snabbt o fint precis som mina andra.

  • Isnogood

    Båda handleders insida, upp emot underarm är tatuerade.
    -Tycker inte att det kändes nämnvärt. 


    I live on the dark side...the devil is my confederate
  • Babyimafake

    Det gör inte ont att tatuera sig överhuvudtaget enligt mina upplevelser, Gör ondare att skära sig på papper. Det kommer nog gå bra ska du se :)

  • Augustibarn

    Föreställ dig den värsta smärtan så blir du inte besviken =)
    Jag har en tatuering där....
    klart det kändes men hant lyssna på 1 1/2 låt på radion sen var han klar...
    kommer gå galant :)    

  • Anonym

    känner mig lite lättad av era svar :)  hur känns de lixom bränner det eller sticker de mera?
    mest rädd för hur de ska kännas bara.

  • weasley

    Jag har båda mina handleder tatuerade och jag tycker det gick bra. Visst, det skar till som fan ibland, men i et stora hela var det inte så farligt som jag hade trott. Det går fort och är en uthärdlig smärta (eller det var det för mig, alla har ju olika smärttröskel etc).

  • Anonym
    weasley skrev 2012-11-26 20:45:37 följande:
    Jag har båda mina handleder tatuerade och jag tycker det gick bra. Visst, det skar till som fan ibland, men i et stora hela var det inte så farligt som jag hade trott. Det går fort och är en uthärdlig smärta (eller det var det för mig, alla har ju olika smärttröskel etc).
    var de när de tatuera över något ben. ja kommer göra den under knölen dvs längre ned på handleden
  • weasley

    Det var inte när de tatuerade över ben (mina sitter inte över knölen), utan vid lite olika tillfällen. Antar att man har mer nerver på vissa ställen.

  • Nynne

    OT men vad är det för knöl ni har på insidan av handleden? Den har inte jag, men däremot på andra sidan. Alltså på utsidan.

  • Anonym

    får man använda bedövningssalva på innan typ xylokain? finns de biverkningar typ dödlig allegisk reaktion? hehe

  • pinkdoll

    Av alla tatueringar / piercingen jag har så måste jag säga att insidan av handleden gjorde ondast , haha , men det är bara härda ut , fint är det ! :)

  • Anonym

    jag och min sambo har en tatuering där , han tog sin först och han satt bara och njöt , när det var min tur höll jag på att halshugga tatueraren pga att det tog så sjukt :D

  • FredrikaH

    Har på båda handlederna på insidan, och dom kändes inte alls, gjorde båda två på samma sittning! Har även en i nacken, kändes inget, men däremot min stora som jag har på sidan som går från höften upp till revbenen, gjorde fruktansvärt ont!!!

  • elyse

    Att tatuera sig är ungefär som att någon kliar dig hårt med långa naglar. Det blir snabbt ömt, sedan bedövat, sedan ömt igen... Du kan inte använda bedövningssalva för då reagerar inte huden som den ska. 

  • Pluttfamilj

    Har hela underarmen på undersidan och det var inte farligt alls. Har gjort en stor tatuering över hela bröstet sen tidigare och där kan man snacka smärta däremot! Men svimma lär du inte göra, se bara till att komma dit utvilad, mätt och dricka ordentligt. :)

Svar på tråden tatuera insidan av handled ??