• Bexxish

Kissnödig hela tiden! Hjälp mig!

Det är såhär att det här har pågått under en lång tid, i över 2 år. Men jag börjar bli så trött på det här då det är som ett handikapp för mig.

Jag är kissnödig hela tiden, Det känns som det tränger på i blåsan och när jag sedan går på toa så kommer det inte alls mycket, kanske en halv deciliter kiss, när jag reser mig igen är jag fortfarande lika kissnödig. Det lätar lite från början. Det här är även om jag inte dricker någonting på en hel dag. Jag kan heller inte dricka läsk utan att bli så här otroligt kissnödig. Därför har jag börjat dricka Loka, ännu hellre Vichy vatten.Jag är alltid törstig, Vilket gör att jag dricker stora mängder vissa dagar. Då känns det som att jag inte behöver tömma blåsan lika ofta. Jag är även väldigt trött. Jag ska snart åka iväg på en resa med min pojkvän vi ska åka bil under flera timmar, vilket gör det här till ett STORT handikapp då vi kommer behöva stanna flera gånger under resan annars är jag rädd för att kissa på mig. Igår gick jag på toa 10 gånger och då drack jag ett glas vätska till frukost och ett glas efter frukost.. Inget mer på hela dagen! Vad är det här?! Hjälp mig.. 

Det enda jag får fram när jag googlar är diabebtes typ 2  då jag är väldigt trött dygnet runt, jag vill gärna inte gå på något blodprov för diabetes då jag är nålrädd. Ska också påpeka att det INTE är urinvägsinfektion då jag ätit antibiotika och tagit prov för både urinvägsinfektion och klamydia.. båda visar negativt. 

Någon som har haft likadant eller har några synpunkter! Berätta.  

• Svar på tråden Kissnödig hela tiden! Hjälp mig!
  • Bexxish

Kanske även bör tillägga att jag ätit ppiller sedan 14 års ålder och byte i oktober till spiral. 

• HJ81

Du borde gå och ta ett blodprov ändå, låter ju som att det skulle kunna vara diabetes. Om det varit så i två år beror det nog inte på graviditet heller men kolla för säkerhets skull.
    Lycka till!

• Bexxish
    HJ81 skrev 2012-11-26 21:29:08 följande:
    Du borde gå och ta ett blodprov ändå, låter ju som att det skulle kunna vara diabetes. Om det varit så i två år beror det nog inte på graviditet heller men kolla för säkerhets skull.
    Lycka till!
    Tack.. Ja jag är ju lite nålrädd om man säger så, Men tar de blodprovet i fingret så är det ju inga problem. Ingen som har typ 2 diabetess som kan berätta hur det känns? Eller vad ni hade för symptom? 

• Inteutanproblem

Ja men Gud gå och ta prover! Vill du hellre dö eller? Diabetes är inget att leka med. Låter ju verkligen som det i och med din törst och trötthet utöver kissnödigheten.

Hade det bara rört sig om den kissnödiga känslan hade jag nog gissat på irriterad blåsa.

Men som sagt blodprover är nog verkligen så dags nu när det hållit på i 2 år.

• Sarah1979

En överaktiv blåsa kanske? Det är en vanlig "sjukdom", googla det och se om det stämmer. Men jag tycker det låter som diabetes, då är man trött och dricker mycket. Gå till din vårdcentral och få hjälp med detta, det finns hjälp att få så du slipper ha dessa bekymmer. OM det nu är diabetes så kan du inte gå runt med en obehandlad diabetes för länge, då blir det bara värre.

• Bexxish
    Sarah1979 skrev 2012-11-26 21:36:38 följande:
    En överaktiv blåsa kanske? Det är en vanlig "sjukdom", googla det och se om det stämmer. Men jag tycker det låter som diabetes, då är man trött och dricker mycket. Gå till din vårdcentral och få hjälp med detta, det finns hjälp att få så du slipper ha dessa bekymmer. OM det nu är diabetes så kan du inte gå runt med en obehandlad diabetes för länge, då blir det bara värre.
    Ja jag har funderat på om det kan vara överaktiv blåsa också.. men känns så konstigt att jag bara skulle få det så där bums? 
  • Bexxish

Frågade nu min mamma som svarar på att hennes morfar och även min farfar har haft diabetes typ 2.. Ingen som själv har diabetes?

• HJ81

Om du har diabetes i släkten, och dessutom från båda hållen, pekar det ännu mer på att det kan vara det. Jag har inte diabetes själv men vet ju att det är ärftligt och att dina symptom stämmer in.
    Som sagt, boka tid i morgon!

• Bexxish
    HJ81 skrev 2012-11-26 22:24:23 följande:
    Om du har diabetes i släkten, och dessutom från båda hållen, pekar det ännu mer på att det kan vara det. Jag har inte diabetes själv men vet ju att det är ärftligt och att dina symptom stämmer in.
    Som sagt, boka tid i morgon!
    Jag tar mig i kragen och ska imorgon boka tid! Tack för pushen! Hoppas verkligen inte att det är det, men jag hoppas ändå för att få reda på vad det här kan vara för skit.  
  • Sarah1979

Hur har det gått? Har du fått någon klarhet i vad det är? Hoppas det går bra för dig!

Svar på tråden Kissnödig hela tiden! Hjälp mig!