• helpme

känner mej ledsen

Sebbe ska snart dö. Det vet han. I september ska han fylla 16 och han hade velat ha det här sommarlovet. Bara ett till. Bada, köra moppe och spela fotboll. 

När smärtan är som värst ligger Sebbe helt stilla. Fokuserar på någonting roligt.
    - Jag brukar tänka på hur det kändes när jag klarade att dyka från trean. Ingen trodde att jag skulle våga, men jag gjorde det. Efteråt blev jag bjuden på McDonalds av kompisarna.
    Sussie Rajakero och Palle Dansk vet att när sonen kryper ihop i fosterställning och ser sovande ut har han riktigt ont. Stänger av. För en utomstående ser det rofyllt ut. Men det är det inte.
    Sebastian Rajakero har cancer. Han fick diagnosen för tre och ett halvt år sedan. En fotbollstokig tolvåring fick tjocktarmscancer. Sedan dess har vardagen handlat om operationer, cellgifter, tillfrisknande, fotbollsträning och korta svängar tillbaka till klass 9 c i Grevegårdsskolan. Men sedan nya smärtor, en cancer som bara sprider sig, tumörer i levern och ena lungan, slangar, sprutor och nya mediciner.

EN SANN BERÄTTELSE :( 

• Svar på tråden känner mej ledsen
  • Ankankamon

Förlåt, men den där pojken har redan dött. Berättelsen må vara sann, men varför vill du sprida den? Är du säker på att hans familj skulle vilja att någon gör det på det här sättet?

• Life

Jag förstår att detta berör - men ville du belysa det av en speciell anledning?

• Anonym
    Life skrev 2012-11-26 22:45:23 följande:
    Jag förstår att detta berör - men ville du belysa det av en speciell anledning?
    asså... hej ..
    hon kanske bara ville skriva av sig. vem är du att ifrågasätta. låt personen skriva av sig utan att folk ska ifrågasätta..
  • Life
    Anonym skrev 2012-11-27 11:17:13 följande:
    asså... hej ..
    hon kanske bara ville skriva av sig. vem är du att ifrågasätta. låt personen skriva av sig utan att folk ska ifrågasätta..
    Ta det lugnt! Jag ville bara se om hon hade en fråga/känsla/relation till personen. Var ju ingen som sa nåt så jag ville bara se om hon belyste det av någon speciell anledning. Saker som detta berör verkligen oss alla djupt på endera sättet, tragiskt när unga dör...

Svar på tråden känner mej ledsen