• MrMullvad

Preparat för att minska sexlusten?

Är det någon på detta forum som vet om det finns något preparat man kan ta om man vill minska sin sexlust?

Jag och min sambo är på helt olika nivåer och har varit så i alla år. För min sambo är sex inget märkvärdigt och hon har sällan lust medan jag alltid är redo och blir alltid tänd av henne och hennes vackra kropp.

Detta ställer ju till det lite för om ens partner alltid är sugen så blir det ju lite motsatt effekt om man saknar lust. Jag tror hon kan uppleva mig som jobbig och kladdande när jag alltid vill nudda henne och vara nära när hon är en person som mer uppskattar lite egen space. Jag känner bara att jag lever med en påse underbart godis som man inte får äta av, mycket irriterande och onödigt

Min dröm (när jag nu inte har en partner som vill oftare) är att kunna ta något så jag kan slippa en del av sexlusten utan några större biverkningar, kunna tänka mer på annat. Jag har aldrig läst om att det finns och om det finns så misstänker jag att det isåfall påverkar testosteronet = andra effekter också som håret, personlighet och minskat resultat på gym mm? Min dröm är bara att slippa drömma heta drömmar om nätterna, vakna med flaggan i topp varje morgon, känna ett behov av att alltid ALLTID vilja se min vackra sambo naken, alltid vilja ge henne oralsex, alltid vilja massera henne, ha sex,  vara nära mm.  Jag tror att många ser detta som positiva egenskaper men om man själv är väldigt osexuell av sig så blir detta en belastning som troligen gör mer skada än nytta. Det blir påfrestande.

Det har gått så långt att jag ibland kan ligga och längta till att hon skall bli äldre och att jag då kanske blir mindre tänd på henne och då kan släppa detta lite, galet igentligen när man är ung och bara vill njuta av och med sin sambo. Att prata om ”problemet” mm har vi gjort många gånger och kommit fram till att vi accepterar varandra och inte kan ändra oss hur mycket vi än vill, så det är inte lösningen. Jag försöker verkligen agera så hon inte skall känna av mina känslor.

Då man genom preparat inte kan få en kvinna mer sugen så kanske det går att trubba av mig lite? Tips?

• Svar på tråden Preparat för att minska sexlusten?
  • Anonym

Anti-depressiva verkar ju fungera för vissa för att bota/mildra den sjukdomen enl. andra här på FL.

• dukat

För sexförbrytare o andra med hö sexlust användes ett preparat som heter Androcur.Du kan googla det. 

• Ermenegildo

Jag brukar kolla på det där Fråga Olle. Det minskar lusten dramatiskt.

Förr visste jag inte hur jag skulle avsluta mina inlägg men nu
  • Anonym (x)

Hormoner har ofta biverkningar,de  behövs väl ibland av medicinska skäl men det verkar synd att ta nåt som påverkar kroppen när du är frisk och fungerande. Kandu inte bara snabbrunka ofta? För du lär nog tycka hon ser vacker och lockande ut at ta i även om din sexlust går ner.

• Anonym
    Anonym (x) skrev 2012-11-29 17:56:11 följande:
    Hormoner har ofta biverkningar,de  behövs väl ibland av medicinska skäl men det verkar synd att ta nåt som påverkar kroppen när du är frisk och fungerande. Kandu inte bara snabbrunka ofta? För du lär nog tycka hon ser vacker och lockande ut at ta i även om din sexlust går ner.
    Många friska kvinnor använder p-piller m.m som innehåller hormoner. Vissa har den biverkning att de minskar sexlusten. Ser inget problem med att ts skulle ta något liknande som finns för män.
  • Anonym (x)
    Anonym skrev 2012-11-29 19:06:06 följande:
    Många friska kvinnor använder p-piller m.m som innehåller hormoner. Vissa har den biverkning att de minskar sexlusten. Ser inget problem med att ts skulle ta något liknande som finns för män.

Men p-piller har ju en stor fördel i att förhindra oönskad graviditet. Alla mediciner har biverkningar men ska ju bota eller lindra en sjukdom. För-och nackdelar. Men hormoner kan ge cancer, ge skador på fortplantningsförmågan. Jag skulle inte vilja att min partner stoppade i sej nåt sånt i onödan. Jag har mycket större lust än min man, frustrerande ibland men aldrig att jag skulle vilja vara utan den ändå. Det är ändå roligare att onanera än att vara avtrubbad. Är det din egen idé, TS eller har din tjej fått dej att känna dej jobbig och onormal?
  • Anonym

Jag förstår att det känns jobbigt att vara den med mer lust, men personligen tror jag inte "piller"/medicin är bra i längden. Har ingen erfarenhet av att minska lusten, men har funderat på det i mina "mörkaste" stunder. Jag valde i stället alla andra alternativ. 

Ville hitta tillbaka till min fru
    Ville försöka förstå hennes situation
    Ville försöka ändra mig själv och mitt beteende för att se om jag kunde påverka

Ville att vi skulle hitta tillbaka till varandra
    Hade och har ett gott syfte
    Fick fart på kommunikationen om vår relation och sex

Uppmuntrade, uppskattade, smek i vardagen, började träna, hon kom igång med träning, hon bytte jobb (vilket gjorde att hon orkade mer/tyckte allt blev roligare)...såg efter månader av envisa försök att hon började förstå vad jag eg ville. Det var inte bara ett ligg jag var ute efter. Jag ville så mkt mer.

Vi ser varandra mer idag. Intresserar oss för varandra mer och tar inte varandra för givet.

Känner du att du redan gjort allt detta och kanske mkt mer så tror jag inte du kan påverka mer. För en förändring av din partner kan endast din partner bidra med. Hon måste vilja. Hon måste klura ut vad hon vill och va ärlig mot dig. 

Svar på tråden Preparat för att minska sexlusten?