• Nina2012

Porr, sex ensam eller tillsammans ????

Jag och min man är i en svacka och kommer inte ur den. Jag vill ha sex och närhet, jag har påtalat detta i alla år. Nu är det så att min man gillar att titta på porr och bilder på nakna kvinnor. Något som jag inte gillar. Jag har försökt att vi tillsammans kan titta på porr. Men får ingen respons. Vi har svårt att prata om detta.

Jag blir fundersam, jag vill ha sex det påtalar jag väldigt ofta. När jag jobbar natt då se han porr och har mys med sig själv. Mys med sig själv måste man få ha absolut. Men här har han en kvinna som vill se porr och vill ha sex.
    Men när jag inte är hemma så går han i gång.
    Detta gör mig ledsen och förvirrad.

Vad skall jag göra??

• Svar på tråden Porr, sex ensam eller tillsammans ????
  • Sexolog Camilla

Hej.

Om det är så att du inte gillar att titta på porr och bilder på nakna kvinnor ska du inte heller titta på porr. Att förbjuda sin partner att se på porr kan vara svårt att driva igenom. Det som är bra är att du har förståelse för att din partner har mys med sig själv. Din partner väljer att kombinera mys med sig själv och porr utan sällskap, det kan vara bra att fråga varför? Vad är det med porren som han vill behålla för sig själv? Vad händer om han delar porren med sin partner, delar porren med dig? Om din partner ser porren som en privat fråga är det viktigt att respektera det beslutet men det är en fördel för er relation om ni pratar om vilka känslor som porren väcker och vilka behov som det finns till att behålla porren till en privat del av onanin eller om det finns en möjlighet att dela upplevelsen av porr mellan er, om det är det som du vill? Ta stöd av en familjerådgivare eller sexolog om ni upplever det som ett problem att prata om dessa frågeställningar.

Det finns olika typer av porr: Allt från erotiska bilder till erotisk litteratur, privat porr och porr som bevakar olika sexuella läggningar och fetischer. Att dela porr med partnern behöver inte inbegripa den porr som tidigare har använts i syftet manlig onani utan ni kan prova ett nytt område som tillgodoser bådas intressen.

Hälsningar

Camilla

Svar på tråden Porr, sex ensam eller tillsammans ????