• Jinx

Julfest kläder?

Har en liten fråga:

Om man ska på julfest, finns det någon "tumm regel" vad som är det optimala att ha på sig?
    Har nämligen en fodral svart klänning som jag använt en gång, vilket är synd. Funderade om en svart fodralklänning, svarta strumpbyxor och bruna (mörka) stövlar "för mörkt"?

Är oftast nog mera en byx typ, så hade funderat på jeans med stövlar o nån fest topp, men är det för "alldagligt"?

Tips tas gärna emot =)

• Svar på tråden Julfest kläder?
  • Smultronpajen88

Du kan ju köpa några roliga strumpbyxpr, finns mörka med prickar på. Supersnyggt!
    Kanske ett rött nagellack? Rött läppstift?

Och ett stort halsband i silver?

• icy

Jag tycker det är kul med lite färg på julafton, som ovanstående säger lite juligt rött. Röda pumps? Eller rött läckert läppstift, eller rött diadem osvosv. Fodralklänning är snyggt! Glitter, paljetter är också fint till högtidliga dar.

• tjej87

Jag tycker svart kan funka bra men det kan ju vara kul att ta in lite röda detaljer som t.ex en röd sjal, bolero, skärp, nagellack, band i håret etc. Jag kommer ha en svart klänning på julfesten på jobbet men byta ut det svarta sidenbandet till ett rött samt ha röda örhängen till :)

• Jinx
    Smultronpajen88 skrev 2012-11-27 21:01:01 följande:
    Du kan ju köpa några roliga strumpbyxpr, finns mörka med prickar på. Supersnyggt!
    Kanske ett rött nagellack? Rött läppstift?

Och ett stort halsband i silver?
    okej, tror de blir min klänning. men skulle endå vilja ha mina bruna stövlar för jag har jätte svårt att gå me andra sorts skor =o/.
    Men ska fundera lite med nå spännen eller dylikt i håret =).
  • Jinx
    tjej87 skrev 2012-11-27 21:12:14 följande:
    Jag tycker svart kan funka bra men det kan ju vara kul att ta in lite röda detaljer som t.ex en röd sjal, bolero, skärp, nagellack, band i håret etc. Jag kommer ha en svart klänning på julfesten på jobbet men byta ut det svarta sidenbandet till ett rött samt ha röda örhängen till :)
    har en tjejkompis som är sminkös, så hon får sköta dessutom min håruppsättning och laga diskreta men festliga lösögonfransar också.=)
  • Jinx
    icy skrev 2012-11-27 21:02:25 följande:
    Jag tycker det är kul med lite färg på julafton, som ovanstående säger lite juligt rött. Röda pumps? Eller rött läckert läppstift, eller rött diadem osvosv. Fodralklänning är snyggt! Glitter, paljetter är också fint till högtidliga dar.
    klänningen jag har går ungefär till knäna..men måste se hur de blir med stövlar....
  • Nyfiken gul

på dom flesta julfester jag varit på hittills brukar det vara väldigt glittrigt och "juligt".  Många paljettoppar, silvriga sjalar, röda koftor , glansiga byxor osv.

Sist hade jag på mig ett par svarta satinbyxor, en grön paljett-tunika och svarta blanka stövletter med hög klack.   

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Jinx
    Nyfiken gul skrev 2012-11-27 21:41:21 följande:
    på dom flesta julfester jag varit på hittills brukar det vara väldigt glittrigt och "juligt".  Många paljettoppar, silvriga sjalar, röda koftor , glansiga byxor osv.

Sist hade jag på mig ett par svarta satinbyxor, en grön paljett-tunika och svarta blanka stövletter med hög klack.   
    uuuuh, va nice! =)
Svar på tråden Julfest kläder?