Jag har haft cancer, fråga mig vad du vill...
Som rubriken säger, jag har haft cancer och genomgått cellgifter. Jag har legat på sjukhus. Är friksförklarad om 4 år. Fråga mig vad ni vill...
Som rubriken säger, jag har haft cancer och genomgått cellgifter. Jag har legat på sjukhus. Är friksförklarad om 4 år. Fråga mig vad ni vill...
Vilken form av cancer? stark du är!
Vad är du mest rädd över?
Tänker du ofta på det?
Är du rädd för att få återfall?
Längtar du tills du är friskförklarad?
Lever du ditt liv som vanligt?
Vad har cancern infört för negativt i ditt liv förutom det psykiska besvären?
Har du barn?
Hur gammal är du?
Hur har du blivit bemött inom sjukvården?
Har du problem med knät nu?
Vad har förändrats sen du fick cancer och vad har förändrats sen du blev frisk och det togs bort?
När blev du diagnoserad?
Vad sa du till omgivningen, visste dina närmaste bara om det eller berättade du det öppet?
Hur berättade du till din familj, och hur reagerade dom?
Mycket frågor, men är väldigt nyfiken. Hoppas du inte tar illa upp av frågorna. Kram på dig!
Vad var det bästa som dina anhöriga och vänner kunde göra för dig? Du skrev att många vänner försvann, har du fått nya vänner just pga cancern? Människor du träffade på sjukhuset eller så?
Eftersom jag räknades som ung, hamnade jag på astrid lindgrens avdelning för barn som är cancersjuka och där ska en förälder vara med, eftersom det var mina föräldrar som lagade maten till mig, tog ut min kisspotta för mätning och prover varje gång jag kissat. Allt jag inte kunde göra själv gjorde mina föräldrar. Min familj fanns där genom mina raseriutbrott pga ångesten. Då fanns när frågorna kom och när jag mådde dåligt.
Jag lärde känna en tjej på sjukhuset, men vi har nästan ingen kontakt längre, sen har jag träffat massa nya människor, men det är pga mitt mammaliv :) Jag hade "oturen" att ligga inne samtidigt som yngre barn och fick då ingen kontakt med de.