• Kinamamma

    resa till kina

    Blir tacksam för svar..

    Ska snart åka och hämta lillebror i kina.. Hur gjorde ni med flygresan ordnade ni det själva eller var det nog resebyrå som hjälpte er..

  • Svar på tråden resa till kina
  • fabbemam

    Hej o GRATTIS igen!
    AC rekommenderade Resebolaget i Halmstad och de var superbra! Så tillmötesgående o personliga att de kom ihåg mig o när vi åkte ett år efter, eller så var jag ovanligt tjatig...

    Jag blir så nyfiken, berätta MER!!

  • chatnoir

    Resebyrå enligt organisationens rekommendationer. Det går säkert att tjäna några tusenlappar på att boka själv, men betydligt mer osäkert om något händer och kan också vara knepigt att preliminärboka som man ju måste göra i väntan på reseinbjudan.

  • Vitsippa

    Jag kollade MYCKET priser och flygalternativ själv och hade kontakt med andra resebyråer än vad organisationen rekommenderade men det slutade ändå med att vi använde deras kontakt eftersom de kunde ge bäst service och säkerhet.
    Jag tror att vi hade sex olika flygalternativ preliminärbokade samtidigt under en period och vi kunde inte boka fast våra biljetter förrän precis en vecka innan avresa. Jag tror inte att det hade varit möjligt att göra så med någon annan resebyrå och jag tror inte heller att prisskillnaden blev särskilt stor. Vi har adopterat via BV och den resebyrå de använder har ett särskilt avtal med SAS som dessutom gav oss bättre bagagevillkor och möjlighet till ombokning.

    Lycka till! 

Svar på tråden resa till kina