• Humlan88

Hur många kvadrat är eran 2:a?

Till er sambopar som bor i en 2 rums lägenhet, hur stor är den?
    Tycker ni det räcker med en 2:a? 

• Svar på tråden Hur många kvadrat är eran 2:a?
  • JoSoo90

Vi bodde i en 2a som var på 57kvm passade oss perfekt :) när vi var två men så kom sonen och det blev mer grejer i lgh så det blev flytt.

• Anova

vår tvåa är på 70 kvm. Vi skulle nog behöva minst en 5a för att vara nöjda (jag och sambon vill nog ha varsitt hobbyrum, och ett gästrum är aldrig fel då mina nära och kära bor en lång bit ifrån). 
    I vår ekonomiska situation (vi har inte råd med en hyra på runt 10 000 kr) och skälet att vi just trivs i området där vi bor och har bott de senaste 13 år en, så är vår tvåa perfekt för oss just nu..    

• Becciee

Har en tvåa på 68 kvm, med en tvättstuga i lägenheten.. Väntar första bebis i början på året, så kanske dags att leta större, men än så länge går det ;)

• auapower

vi har en tvåa på 52 kvm, gemensam tvättstuga, men chans att kunna sätta in en egen tvättmaskin i lägenheten. Den passar oss perfekt, jättebra planerad! Storleken på lägenheten är inte det viktigaste, det är hur den är planerad! Men nu väntar vi barn, så nu letar vi tyvärr ny lägenhet.

• LeLove

Våran 2a är på 65kvm, bor här med två barn på heltid + två bonus varannan helg! Funkar kalas då den är grymt välplanerad!

• Ramborg

Vi hade först en tvåa på 37 kvadrat, det var lite trångt. Vår nästa var på 48 kvadrat och det kändes helt OK. Så länge man flyttar till större så anpassar man ju hur mycket grejer man har. Nu bor vi i hus på 150 kvadrat och det känns ungefär lika trångt

42.
  • amalie79

60 kvadrat och pojkvännen har flyttat in nu. Två barn varannan vecka men det handlar om hur man planerar!

• Pumpkin

Vår första 2a var på 54kvm och den andra på 74,5 kvm. Vi rymdes förstås bättre i den andra, som hade ett stort badrum med både badkar och tvättmaskin och ett extra litet rum som tjänstgjorde som kontor först och klädkammare sen. Dessutom hade vi en balkong på 12-13 kvm. Så ja, det räckte med en 2a då. Med en liten bebis funkade det också.

• Morcheeba

Vår lägenhet är på 70 kvm och var från början en tvåa. Nu har vi dock byggt om den så den är numera en fyra. 

• Lilia
    Ramborg skrev 2012-11-28 06:59:29 följande:
    Vi hade först en tvåa på 37 kvadrat, det var lite trångt. Vår nästa var på 48 kvadrat och det kändes helt OK. Så länge man flyttar till större så anpassar man ju hur mycket grejer man har. Nu bor vi i hus på 150 kvadrat och det känns ungefär lika trångt

37 kvadat?! Det var litet för en tvåa. Min etta är på 45 kvadratmeter.
  • Fia 28
    Lilia skrev 2012-11-28 12:32:15 följande:

37 kvadat?! Det var litet för en tvåa. Min etta är på 45 kvadratmeter.
    Själv har jag bott i en etta på 22 kvadrat och en annan på 33 kvadrat. Man anpassar sej enligt storleken och det har extremt stor betydelse på hur den är planerad!
    Numera bor jag i en tvåa på 63 kvadrat och det e riktigt passlig storlek, men då bor jag själv också.
  • Lilia
    Fia 28 skrev 2012-11-28 12:37:49 följande:
    Själv har jag bott i en etta på 22 kvadrat och en annan på 33 kvadrat. Man anpassar sej enligt storleken och det har extremt stor betydelse på hur den är planerad!

Numera bor jag i en tvåa på 63 kvadrat och det e riktigt passlig storlek, men då bor jag själv också.

Ja, det är klart att man anpassar sig, det jag regerade på är hur lägenheten kunde vara en tvåa, inte storleken i sig.
  • Fia 28
    Lilia skrev 2012-11-28 12:40:43 följande:

Ja, det är klart att man anpassar sig, det jag regerade på är hur lägenheten kunde vara en tvåa, inte storleken i sig.
    Mitt ex bodde i en trea på 55 kvadrat, så det är ju ungefär likadant.
  • Falajänta

Vår tvåa är på 82 kvm.

• Kiiwii

När vi bodde i tvåa var den 70 kvm. Nu bor vi i en trea på 76 kvm. Bara liiite större med andra ord men det är ett extra rum, och det ville vi absolut ha! Har så många gäster som sover över och nu en bebis på g

Svar på tråden Hur många kvadrat är eran 2:a?