suomigirl skrev 2012-11-28 15:04:29 följande:
Tack så hemskt nuket för svaren..
Jag har början bära ut henne för jag kände mig som djurplågare när jag drog :( idag bajsade hon ute för första gången. Trodde inte man kunde bli så glad av att se en bajshög hehe :))))
Jag är ute med henne varje gång hon sovit och det har funkat... Men hon leker så ofta så där är det lätt att missa...
Hur har ni gjort med naffsandet?
Ni som har små barn... Hon fattar liksom inte att våran bebis på 10 månader tex får ont... Och många har sagt att man inte får "fya" och säga nej till en sån här valp.....? Kan det stämma?? Vad har ni för erfarenheter?
HON är en bebis själv! Hon förstår ett fy lika lite som din egen bebis gör det! Hon bits inte för att jävlas utan för att det kliar i tänderna. Du måste ju hålla bebisen borta från valpen och avleda valpen med någonting roligare när den biter på otillåtna saker.
Får jag fråga, har du ingen erfarenhet alls av hundar? Tänkte eftersom du inte verkar ha koll på någonting grundläggande alls? Isåfall undrar jag om du ens bör behålla denna valpen, framförallt eftersom denna blandning kommer bli både tuff och kräva MYCKET aktivering. Det här säger jag inte för att vara elak utan för att jag blir fundersam när du inte verkar veta så mycket. Det finns massor av raser inom sällskap som skulle passa er mycket bättre, för schäfer och rottweiler är brukshundar och kräver både disciplin, mycket mental träning och motion som för att må bra och viktigast av allt, för att vara säkra hundar! Det där är hundar som i rätt händer är helt underbara och i fel händer kan vara livsfarliga. Tänk på barnet framförallt.