• Anonym (??)

svara fort hyr får jag bort blod från mattan

Hej!

Jag var hemma hos min pappa och spillde ganska mycket blod på hans matta! Hur får jag bort det snabbt utan tvätt?? PANIK!!Oskyldig 

• Svar på tråden svara fort hyr får jag bort blod från mattan
  • Migas

Utifrån min erfarenhet så brukar det försvinna bra om man smetar in fläcken med tvål innan man blöter det och sen gnuggar av det med bara vatten. 

• Hannah76

Jag måste fråga... Vad gjorde du när du "spillde ganska mycket blod"??

• Anonym (??)

Tack för tipset, nu syns det knappt. 

såg att någon undra hur jag lyckades spilla blod, läs ej om ni är kännsliga.

Haha ja det var jätte konstigt jag stod och skulle klä på mig, jag har mens och hade binda på mig så helt plötsligt börjar det bara komma jätte mycket blod (som jag var sjuk kissnödig) Så  det bara går igenom trosorna och bindan på någon sekund ner på mattan så det bara fortsäte spruta/rinn medan jag var påväg mot toan så hela benen var helt dränkta och golvet med.  

• The Fugly

Kallvatten.

Hur spiller man massa blod?  

Ever stop to think, and forget to start again?
  • Hannah76
    Anonym (??) skrev 2012-11-28 13:02:22 följande:
    Tack för tipset, nu syns det knappt. 

såg att någon undra hur jag lyckades spilla blod, läs ej om ni är kännsliga.

Haha ja det var jätte konstigt jag stod och skulle klä på mig, jag har mens och hade binda på mig så helt plötsligt börjar det bara komma jätte mycket blod (som jag var sjuk kissnödig) Så  det bara går igenom trosorna och bindan på någon sekund ner på mattan så det bara fortsäte spruta/rinn medan jag var påväg mot toan så hela benen var helt dränkta och golvet med.  

Oj! Stackare! Låter som om detta kan göra dig väldigt trött.
  • The Fugly

Ah sorry, du hann svara medans jag skrev.

Ever stop to think, and forget to start again?
  • Anonym (??)
    Hannah76 skrev 2012-11-28 13:04:42 följande:

Oj! Stackare! Låter som om detta kan göra dig väldigt trött.
    Jag har ingen aning om vad som hände hur det kunde komma så mycket, är helt utslagen ligger i sängen.
  • Filuren83

Stackare!

Kallt vatten innan det har hunnit torka in. Sen brukar grumme tvättsåpa göra susen också!

• Anonym (Gravid?)
    Anonym (??) skrev 2012-11-28 13:06:19 följande:
    Jag har ingen aning om vad som hände hur det kunde komma så mycket, är helt utslagen ligger i sängen.
    Du har inte varit gravid? Det du beskriver, låter mer som det jag hört andra beskriva hur de ha upplevt att ett missfall startat. Rätta mig någon om jag har fel?
  • Anonym (??)
    Anonym (Gravid?) skrev 2012-11-28 13:09:39 följande:
    Du har inte varit gravid? Det du beskriver, låter mer som det jag hört andra beskriva hur de ha upplevt att ett missfall startat. Rätta mig någon om jag har fel?
    Jag bör inte ha varir gravid men chansen finns väl, ska det inte komma klumpar då med?
  • Anonym (Gravid?)
    Anonym (??) skrev 2012-11-28 13:17:20 följande:
    Jag bör inte ha varir gravid men chansen finns väl, ska det inte komma klumpar då med?
    Ok, svårt att kanske veta då och inte meningen att skrämma upp dig, men som jag förstått det är det ganska vanligt att man inte märker missfall som sker tidigt i graviditeten, vilket stöds av vårdguiden: www.vardguiden.se/Sjukdomar-och-rad/Omraden/Sjukdomar-och-besvar/Missfall 

Reagerade mer på att det var en sådan plötslig och riklig blödning som stämde in på vad jag tidigare hört om missfall. Brukar du ha rikigt kraftig mens ibland, för i så fall kanske det inte är något annat denna gång heller? 
Svar på tråden svara fort hyr får jag bort blod från mattan