• dorothea

HJÄLP - Plastjulgran som ser äkta ut?!

Undrar om någon vänlig själ kan hjälpa mig. Vi brukar alltid ha en kungsgran men eftersom vi alltid åker bort under helgen så är det inte så kula att komma hem till en vissen illaluktande 500kr gran. Jag vill därför köpa en riktigt fin plastjulgran i år. Den ska se riktig ut och alltså inte ha några konstiga plastband till barr. Jag vill minnas att jag en gång sett en sådan gran med belysning ingjuten i granen, så man slapp se de fula sladdarna. Vet någon om det finns att köpa? Jag har surfat rundor på nätet, men webbutikerna har ganska dåliga bilder, så det är svårt att de barren och om sladdarna syns. Hoppas på en fin gran i år.

• Svar på tråden HJÄLP - Plastjulgran som ser äkta ut?!
  • Klycka

Jag har köpt IKEAs gran och sambon var tvungen att känna på den när han kom hem förvisso ej i dagsljus men är förvånad över hur bra den ser ut

• myessence

Har oxå köpt Ikeas plastgran och den är jättefin. Ser absolut riktig ut bortsett från foten då;)

• Fia 28
    myessence skrev 2012-11-28 15:06:24 följande:
    Har oxå köpt Ikeas plastgran och den är jättefin. Ser absolut riktig ut bortsett från foten då;)
    Precis, det e just foten som förstör det. Vi brukar ha tomma julklappar staplade framför.
  • dorothea

Jag har varit på ikea flera ikea flera gånger. Jag har bara sett en pappkartongsgran. Rusta ska jag åka och kolla. Rigmor: den granen var fin. Annelie: tyvärr planagens ganar var ingen höjdere. Ingen som har en gran med belysning?

• dorothea

Granen på Rusta var ingen höjdare. Fula plastremsor som barr. Bara dyr och skraltig. Men visst den var ju klart bättre än de för 300kr

• dorothea

Den här har jag fastnat för www.konstgjorda-julgranar.nl/product/detail/delaware150 Köper man den från Holland kostar den 2360kr inkl. frakt På Helgbutiken.se kostar samma gran 3390kr med frakt Eller så blir det den här www.konstgjordavaxter.se/sv/produkter/julgranar/stelton/stelton-215x140cm.html Kostar 3400kr med frakt Fast jag har hittat den i butik med led ljus för 3795kr Antingen så beställer jag från Holland eller så köper jag den i butiken med ljus. Ser väldigt enkelt ut med ljusen klara. En slinga går ju ändå på ca 250kr, så den känns rätt ok att lägga till 400kr så att ljusen sitter i. Kolla denna filmen www.youtube.com/watch&v=Poy5hJoy3Cc

• K med lilla E

Vi köpte en superfin gran med  små inbyggda lampor på Jula för två år sen, den är jättefin, men det är ju inte alls säkert att det finns likadana i år.

• dorothea

Först köpte jag en i butik för 2295kr med 100 lösa grenar. J-kla skit som åkte direkt tillbaka där den kom ifrån... Nu har jag beställt den här www.konstgjordavaxter.se/sv/produkter/julgranar/delaware/delaware-210x140-cm.html Turligt nog hade de sänkt priset till 2437kr. Jag har till och med ringt dem och förvissat mig om att det verkligen är en 5 minuters gran och inget löst skit. Så nu väntar vi stilla för att se om förväntningarna blir uppfyllda.

Svar på tråden HJÄLP - Plastjulgran som ser äkta ut?!