• Anonym

Ett torkskåp till två klasser???

Sonen kom idag hem för andra dagen i rad med dyngsura kläder. Varför har du inte hängt in kläderna i torkskåpet, frågade jag. Han berättade då att det bara finns ett torkskåp till två klasser (knappt 20 barn i varje klass) och att barnen därför bara får hänga in mössor och vantar där. Men idag var det ju nästan sjö på skolgården???!!! Om barnen blir blöta på första rasten så får de alltså gå i blöta ytterkläder resten av dagen? Vad tycker ni? Själv tycker jag att det är sanslöst dåligt. Det kan inte vara ok att det är så. 

• Svar på tråden Ett torkskåp till två klasser???
  • Anonym

ja säger bara regnkläder när det regnar eller är sjö ute. kläderna hinner ju inte bli torra i ett torkskåp och 20 barn ens...

• Anonym

Regnkläder till en tuff tioåring??? Jojo..... 

• Anonym (Joanna)

Nej, när jag gick i skolan fanns det inte torkskåp alls och då skickade mina föräldrar med mig extra strumpor, vantar, mössor etc. på morgonen. Tror det är en orimlig önskan du har, en del skolor inhyser ju hundrtals och åter hundratals elever.

• Anonym (a)

Antingen får du ta upp det med skolan, alternativt donera pengar till ett till torkskåp. Kanske skicka med extra kläder till ungen? Ingenting löser sig genom att klaga på FL.

• Tramptass
    Anonym skrev 2012-11-28 18:50:35 följande:
    Är man för tuff för regnkläder får man vara blöt.

När jag gick i skolan fanns inte ett enda torkskåp på hela skolan. Man lärde sig att hålla sig undan vattenpölarna. 
  • Anonym (Joanna)
    Anonym skrev 2012-11-28 18:50:35 följande:
    Men om det inte finns torkskåp och ditt barn inte vill klä sig efter vädret blir ju konsekvensen att han förblir blöt. När jag var yngre vägrade jag också att klä mig efter väderlek och konsekvensen blev att jag blev blöt och frös men jag överlevde och det var mitt val.
  • Anonym

Var glad att det finne något torkskåp överhuvudtaget!  På många skolor finns det inget alls- ofta pga platsbrist- skolan prioriterar utrymmen för bord och stolar och vanliga klädhängare lååååångt före torkskåp!
    Är man 10 år ska man kunna förstå sambandet mellan regn och blötakläder!

Anser man sig vara för "tuff" för att använda regnkläder så får man vara blöt Skolan har ingen skyldighet att understödja barns tramsande!     

• Ramborg

Torkskåp har man väl bara för dagisbarn. De är för små att begripa bättre, därför blir de blöta. En tioåring behöver lära sig konsekvenstänk. Du gör honom ingen tjänst genom att curla honom, TS.

42.
  • Anonym

Herregud, så ni resonerar! Barn som går i trean (han fyller 10 i början av januari) är ju fortfarande små och vill stundtals leka. Ska de då behöva tänka på att hålla sig torra? DET är trams. Låt barn vara barn! Självklart ska det finnas torkskåp på lågstadierna!!! 

• Ramborg
    Anonym skrev 2012-11-28 21:31:08 följande:
    Herregud, så ni resonerar! Barn som går i trean (han fyller 10 i början av januari) är ju fortfarande små och vill stundtals leka. Ska de då behöva tänka på att hålla sig torra? DET är trams. Låt barn vara barn! Självklart ska det finnas torkskåp på lågstadierna!!! 

Klart de ska leka - men måste han krypa i vattenpölarna utan regnkläder (för att det är OK att vara för tuff för regnkläder) får du väl skicka med ett ombyte. På tal om trams.
    42.
Svar på tråden Ett torkskåp till två klasser???