Utbetalning från Folksam.
Hamnade detta inlägg rätt nu? Hoppas.
Kanske någon som vet kan hjälpa mig. Jag skickade in papper för många år sedan till Folksam och kollade om man var berättigad till försäkringspengar. (Lämnar ute varför). De skickade papper som jag fick skriva under att de hade rätt att plocka ut mina journaler, o.s.v.
Åren gick, kanske två, tre år. Jag hörde ingenting. Hörde av mig till dem då och då, för att kolla läget. Ingen visste riktigt. Så hade gett upp hoppet.
Nu har de tydligen ringt mig i ca två månader, tre. Jag svarar inte på okända mobilnummer och nummer av personliga anledningar. Så för att göra en lång historia kort - de fick aldrig tag på mig. Slutligen skickade de mail och sade att de ville träffa mig.
Detta gjorde vi idag. Vi hade ett möte och de sade att jag var berättigad en viss summa. De frågade om man ville ha det som sparande, eller på mitt konto. I och med brist på inkomst så bad jag om att få det på konto. Han sade jag skulle få mina pengar "hyfsat snabbt", och jag lämnade kontonummer och uppgifter. Jag nämnde att det skulle vara skönt att ha pengar nu, till jul. Julklappar, julmat och allt vad som kan tänkas behövas.
Blev så chockad i allmänhet över att de hörde av sig, och av summan man skulle få. Så var i min egen lilla värld, haha. Tycker han hela tiden antydde att man skulle få dessa pengar inom en snar framtid, men sedan tyckte jag att han sade "Du kan inte plocka ut pengarna förrän om ett år". Jag kanske inbillade mig, och var oerhört dum som ej sade någon. Satt mest och nickade.
Men det verkar konstigt? Nu har utredningen tagit år, de har jagat mig i månader, och nu skall man vänta ytterligare ett år? Någon som har någon aning? Som sagt - lät som man skulle få dem snart hela tiden, sedan tyckte jag såhär i efterhand att han också nämnde det om ett år.
Vad tror ni? Egna erfarenhet?
(Givetvis kommer jag också kontakta dem och fråga någon gång under morgondagen. Tänkte bara om någon annan har koll).