• Anonym (v)

Alltid förhöjda vita blodkroppar

Jag har väldiga problem med bland annat magen och min ork. Jag äter fullständigt glutenfritt pga celiaki-diagnos för några år sedan. Jag upplever fortfarande problem.

Jag har gjort gastroskopier och koloskopi o dyl. När jag gör blodprov så har jag så länge jag kan minnas alltid för mycket vita blodkroppar vilket tyder på infektion. Detta är ingenting någon läkare nånsin reagerat på, utan säger att jag har väl en infektion i kroppen.

Jag vill veta vad det kan innebära att jag ständigt har mycket vita blodkroppar? Om det tydde på infektion borde ju nån reagerat? Vad kan det annars bero på? Vad ska jag göra?

• Svar på tråden Alltid förhöjda vita blodkroppar
  • Anonym

Detta borde dom ta lite mer på allvar. Det behöver iof inte betyda något. 

När jag tog prover för 2 år sen så såg min läkare att jag hade för lite. Han sa att om man har för lite eller för höjda så ska man ta om proverna efter 2 v sen igen efter 1 mån för att se om det går upp eller ner.
    Han nämnde leukemi och jag fick total panik. Men efter ett halvår så började mina öka. Så nu ligger jag på knappt gränsen. Den ska enligt han ligga  mellan 3.3 - 8.1 och jag ligger på 2.2.  :/

Mer än så vet jag tyvärr inte. Vet du vad du ligger på?  

• Anonym (v)

[email protected] skrev 2012-11-29 09:26:40 följande:[/quote-nick]Detta borde dom ta lite mer på allvar. Det behöver iof inte betyda något.  När jag tog prover för 2 år sen så såg min läkare att jag hade för lite. Han sa att om man har för lite eller för höjda så ska man ta om proverna efter 2 v sen igen efter 1 mån för att se om det går upp eller ner. Han nämnde leukemi och jag fick total panik. Men efter ett halvår så började mina öka. Så nu ligger jag på knappt gränsen. Den ska enligt han ligga  mellan 3.3 - 8.1 och jag ligger på 2.2.  :/ Mer än så vet jag tyvärr inte. Vet du vad du ligger på?  [/quote] Oj kan det va så allvarligt?! Jag vet inte vad jag brukar ligga på men runt 14 sist. Detta har ju pågått flera år så om jag hade haft leukemi vore jag väl död nu

• Philippa
    Anonym (v) skrev 2012-11-29 11:46:59 följande:
    [email protected] skrev 2012-11-29 09:26:40 följande:[/quote-nick]Detta borde dom ta lite mer på allvar. Det behöver iof inte betyda något.  När jag tog prover för 2 år sen så såg min läkare att jag hade för lite. Han sa att om man har för lite eller för höjda så ska man ta om proverna efter 2 v sen igen efter 1 mån för att se om det går upp eller ner. Han nämnde leukemi och jag fick total panik. Men efter ett halvår så började mina öka. Så nu ligger jag på knappt gränsen. Den ska enligt han ligga  mellan 3.3 - 8.1 och jag ligger på 2.2.  :/ Mer än så vet jag tyvärr inte. Vet du vad du ligger på?  [/quote] Oj kan det va så allvarligt?! Jag vet inte vad jag brukar ligga på men runt 14 sist. Detta har ju pågått flera år så om jag hade haft leukemi vore jag väl död nu

Tycker du ska ringa och kräva en utredning av detta.....
Svar på tråden Alltid förhöjda vita blodkroppar