6 månaders som sover dåligt!
Har länge haft problem med nattsömnen något som jag trodde skulle bli bättre. På BVC får man ingen hjälp. Är helt slutkörd eftersom jag knappt får sova om nätterna. Känns som det aldrig ska ta slut. Han sover sällan på dan och aldrig mer än en halvtimma åt gången. Lägger han runt åtta han vaknar ofta efter en halvtimme. Sover sen från och till hela natten med 6-10 uppvak. Som mest blir det väl tre till fyra timmars sömn för mig. Fast han somnar oftast om snabbt. Han gråter mycket men ofta så blundar han, så jag tar upp honom i bland hjälper det att vagga och i bland amma. Har börjat lite med välling men det ger inget resultat. Han är ofta grinig på dagen och upplever att många jämngammala är mycket gladare. Jag blir väldigt lätt irriterad och sur när jag inte får sova. Så det händer väldigt ofta att jag får lämna han en stund och gå in i ett annat rum och ta ut min irritation och trötthet där. Hade hoppats på att kunna sluta amma snart och att han skulle bli mätt på vällingen. Han får 2-2,5 dl. Dricker det oftast i två omgångar. Någon som varit i samma sits ? Vad ska man göra kommer det någonsin bli bättre innan året ?