• pady

Är det normalt att vara otrogen och inte ångra det fast man älskar sin partner?

Är det normalt att vara otrogen även om man älskar sin partner?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är det normalt att vara otrogen och inte ångra det fast man älskar sin partner?
  • Anonym

Jag är otrogen mot min fru och vårat förhållande är mycket bättre sen dess.

• Med Lem

om man tycker att det är bra att vara otrogen och ändå älskar sin partner, då har man i a f inte samma definition på "älska" som jag har.

• Anonym

Jag har varit otrogen mot min man och jag ångrar det inte.

Och jag älskar min man så otroligt och skulle aldrig vilja lämna honom. Vi har varit gifta i snart 10 år och hör ihop.  

• Anonym (Eva-Stina)

Nej, tror inte man älskar sin partner om man är otrogen!

• Pissenisse

Jag tror inte att det behöver vara så att man är otrogen för att man inte älskar sin partner, däremot har man dålig karaktär.

• Anonym (trogen)
    Pissenisse skrev 2012-11-29 15:27:47 följande:
    Jag tror inte att det behöver vara så att man är otrogen för att man inte älskar sin partner, däremot har man dålig karaktär.
    Nä, det är en helt annat sak. Övertygad om att jättemånga är otrogna fast de verkligen älskar sin partner. Och ångra och ångra... Men på något sätt känns det iaf rätt konstigt om man inte ens har dåligt samvete över att man ljugit och bedragit den man älskar.
  • kivirush

Både jag och min kille har varit otrogna i alla förhållanden vi har haft. Nu mera kan vi bara ringa varandra om vi hittar någon annan vi vill ha sex med och frågar om den andra vill vara med. Jag vill dock bara ha sex med andra tjejer.

• Fool

Normalt vet jag inte , det beror på vad normen är , men att det är väldigt vanligt stämmer nog , ånger och skuldkänslor kommer nog oftast då man blir påkommen och får uppleva konsekvenserna av sina handlingar , så länge man kommer undan med det tror jag skuldkänslorna överskuggas av det man får ut från otroheten , samt att människor rent generellt är väldigt duktiga på att hitta på "bra anledningar" till sina mindre bra handlingar.

• Anonym (förstår ej)
    Anonym skrev 2012-11-29 13:32:54 följande:
    Jag har varit otrogen mot min man och jag ångrar det inte.

Och jag älskar min man så otroligt och skulle aldrig vilja lämna honom. Vi har varit gifta i snart 10 år och hör ihop.  

Hur kan man inte ångra det om man nu älskar sin man så och inte vill lämna. Är det inte en stor risk att ta då att vara otrogen? Tänker hur dte skulle varit om jag hade gjort något sådant och det dessutom hade kommit fram till barnen.
  • Anonym (maria)

känner för många personer som gjort detta.. träffar någon på krogen och träffar män och kvinnor bakom sin partners rygg. En av mina tjejkompisar blev påkommen så nu ligger hon i skillsmässa. Den andre är ute varje helg och ibland flera ggr i veckan, hennes knasiga karl hemma fattar ingenting. Dessa tjejerna kan ju inte ha ett normalt förhållande till sina män, eftersom de hela tiden trånar efter andra. Vill känna sig snygg,sexiga inför andra män när de går ut på krogen. För de säger att de har kasst sexliv och aldrig får höra hemma hur fina dem är. 

Själv har jag aldrig varit otrogen rent praktiskt, dock fick jag skuldkänslor när jag var ute en gång för 3år sedan när jag blev upp raggad på tre ställen... det spelar ingen roll om man har sina ringar på sig och bara vill ha skoj med sina tjejkompisar. Det spelar ingen roll när man står i baren och skall beställa sin dricka och säger att man har egna pengar och vill inte ha någon gratis sprit. Jag får skuldkänlsor när jag går ut på krogen, för vet inte snart var jag skall titta för att en kille skall tro att han har en fling.suck.  

Svar på tråden Är det normalt att vara otrogen och inte ångra det fast man älskar sin partner?