• Anonym (Väntar)

"Jag hör av mig när jag kommer hem"

När någon ni "dejtar" är på väg hem från en resa utomlands och denne skriver i ett mejl "jag hör av mig när jag kommer hem". Inom hur många dagar skulle ni tolka det som att personen kommer höra av sig?

• Svar på tråden "Jag hör av mig när jag kommer hem"
  • Philippa

Tja... samma dag faktiskt....

• Frontline

Dagen efter man har kommit hem...

När jag dejtade min nuvarande fru så var hon utomlands men hon ringde redan från flygplatsen när hon kom hem igen..

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Anonym

Min pojkvän som är urusel på att höra av sig generellt brukar höra av sig samma dag även om hans flyg landar sent på kvällen så talar han om att han är hemma hos sig och önskar mig god natt.

• Anonym (Väntar)

Men eller hur! Visst fasiken hör man av sig rätt snart.

Jag blir bara så frustrerad... har träffat världens finaste kille, men han är SÄMST på att höra av sig och hitta ledig tid för oss att prata eller träffas! Han jobbar mycket men ingen människa kan väl jobba så mycket så att den inte klarar av att skicka ett sms på 30 sekunder liksom? Nu har han varit bortrest i två veckor för att en nära släkting i ett annat land dog. Han skulle egentligen ha ringt mig den kvällen så jag satt och väntade glatt på hans samtal... inte fan kom det något sådant... två veckor senare mejlar han mig och förklarar att han är utomlands. Jahapp, inte kunde jag väl skälla ut honom när hans släkting precis har dött. Men tycker det var ohyfsat att inte meddela mig om det här. Han mejlade sen och sa att han skulle åka hem på Tisdag förra veckan. Jag vet att det här landet ligger väldigt långt bort så jag förberedde mig på att det kanske skulle ta tre dagar innan han hörde av sig. Han har ju hoppat in och börjat jobba direkt mitt i veckan dessutom. Men nu sitter jag här, över en vecka senare och han har fortfarande inte hört av sig..

Blir så ledsen för han är så bra på alla sätt och vis. Och sen sabbar han allt genom att göra såhär Har man såhär bra kemi och verkligen gillar varandra så tycker jag det är otroligt respektlöst beteende. Jag nämnde det för honom i mejlet också och han sa att han förstod delvis, men att man inte tänker så mycket på sådant när en släkting plötsligt dör. Såklart att jag förstår det men det är ju inte första gången något sånt här händer. Och nu har han varit hemma i en hel vecka!

• Höstochsommar

Jag tolkar det som om han ringer så fort han kommer till Sverige.

• Anonym (Väntar)

Ja jag vete fan vad jag ska göra för att det här ska ändras... jag kan ju inte ändra på det åt honom...

• Anonym (Väntar)

Någon som har råd för vad jag kan göra?

• Anonym

Märkligt, min pojkväns pappa gick bort för 3 veckor sedan (bor i ett annat land). Även om han inte orkade prata på telefon och var upptagen med ordna begravning etc så smsade han mig i alla fall någon gång per dag.

• Anonym (Z)
    Anonym (Väntar) skrev 2012-11-29 14:16:28 följande:
    Någon som har råd för vad jag kan göra?
    Om han skulle höra av sig men inte gjort det och varit hemma en hel vecka får väl du höra av dig till honom, och samtidigt fråga varför han inte hört av sig.

Jag skulle tolka det som han inte är särskilt intresserad av dig... Att han "inte hunnit" är förstås bullshit.

• Anonym

En kompis till mig dejtade en kille som ALLTID var upptagen och var rätt dålig på att höra av sig. Min kompis åkte på semester och när hon var tillbaks hörde hon av sig men han blev ännu sämre på att höra av sig till henne eller ses för den delen. Så skulle han iväg på jobbresa och de bestämde att de skulle ses och prata när han var tillbaks. Han hörde aldrig av sig igen och mitt råd till min kompis var att glömma honom. Jag menar, man har ju alla fall tid att skicka ett sms när man sitter på toa om inget annat. De hördes i alla fall aldrig mer efter det.

I don't mean to ruin it for you, men han kanske inte vill träffas mer.. 

Svar på tråden "Jag hör av mig när jag kommer hem"