• Anonym (ledsen)

Jättebrun mellan benen, mår så dåligt... *BILD

Hej!

Jag har ett problem som jag mår jättedåligt över. Nu kommer säkert många av er säga att det är normalt m.m. Visst, det kanske är fullt normalt, men jag mår inte alls bra utav det. 

Nu till problemet!

Jag är jättemörk mellan benen och det går långt ner på låren. Jag tycker det ser jätteäckligt ut och jag skäms över det. 

Min sambo har inga problem med det förutom att det inte blir så bra när vi tar snuskiga foton. Några andra problem med det har han inte utan älskar mig oavsett som han så snällt säger :)

Men, det är ju jag som inte trivs med detta. Finns det något jag kan bleka med eller något annat sätt man kan gå tillväga för att bli av med det. Jag vill verkligen inte se ut såhär och bara vara 20 år...

• Svar på tråden Jättebrun mellan benen, mår så dåligt... *BILD
  • Putt B
    Putt B skrev 2012-11-29 16:08:34 följande:
    Ser ingen bild...
    Nu kom den... är väl inget ovanligt.. har sett flera som har liknande "mörknad"...

Så länge Ni inte har problem med det utan njuter av varandra så är det väl inget problem...
  • Anonym (ledsen)
    Putt B skrev 2012-11-29 16:09:50 följande:
    Nu kom den... är väl inget ovanligt.. har sett flera som har liknande "mörknad"...

Så länge Ni inte har problem med det utan njuter av varandra så är det väl inget problem...

Vi njuter ju av varandra och han stör sig inte jättemycket på det. Men jag trivs ju inte alls med det. Mår verkligen jättedåligt utav det och vill bara ha "normal" fin hud där.
  • Putt B
    Anonym (ledsen) skrev 2012-11-29 16:11:16 följande:

Vi njuter ju av varandra och han stör sig inte jättemycket på det. Men jag trivs ju inte alls med det. Mår verkligen jättedåligt utav det och vill bara ha "normal" fin hud där.
    Pratat med någon om det ?.. typ VC eller liknande...

Men föga troligt om det skulle vara ett prioriterat problem...

Men lider med dig.. inte kul att ha "delikat" problem...
  • Anonym

Oj då, förstår att du lider, när jag ser bilden. Ditt problem är ju riktigt. Ser ut som " melasma" pigmentföröndringar man kan få, värst är väl i ansiktet. jag har själv en liknande, stor brun fläck på min högra höft, alla frågar mig vad det är ( okänsliga) när jag har bikini på somrarna. jag vet att det bör gå att blekas, inte i alla fall, men många. Om jag vore dig, skulle jag uppsöka dermatolog, hudläkare. Jag testade att göra laserbehandling på mitt märke, IPL, men det blev etter värre bara mörkare/ tydligare.  Jag vet att det finns bleknings medel i form av krämer och sånt, vet inte vad som får säljas i Sverige, men som sagt, hudläkare borde kunna hjälpa dig en bra bit på vägen. Jag förstår verkligen ditt lidande. Lycka till.

• Anonym (övervikt)

mig vetterligen är det där ett problem uppstått av övervikt.vilket syns att du även är. då hude liggremot och skaver på dessa varma ställen blir det ju ofta så.. ett resultat avsvett och attde inte kommer in fräsch luft där.. de har inget med att göra om du så duschar varje dag... så jag säger inte det... men helt klart pga övervikt

• Anonym
    Anonym (övervikt) skrev 2012-11-29 16:32:44 följande:
    mig vetterligen är det där ett problem uppstått av övervikt.vilket syns att du även är. då hude liggremot och skaver på dessa varma ställen blir det ju ofta så.. ett resultat avsvett och attde inte kommer in fräsch luft där.. de har inget med att göra om du så duschar varje dag... så jag säger inte det... men helt klart pga övervikt

Hm, jag håller inte med att ts är överviktig. Inte numera i alla fall. Säkerligen tidigare, pga tydliga stretch marks, men nu ser det ju ut som normal vikt. Ts, har du hållt på och vaxat dig mycket där nere? Då kan man få mörka hudförändringar.
  • Anonym (övervikt)
    Anonym skrev 2012-11-29 16:55:19 följande:

Hm, jag håller inte med att ts är överviktig. Inte numera i alla fall. Säkerligen tidigare, pga tydliga stretch marks, men nu ser det ju ut som normal vikt. Ts, har du hållt på och vaxat dig mycket där nere? Då kan man få mörka hudförändringar.

ja inte är det där en smal tjej iaf!
  • Baby Firefly

Har du frågat någon läkare om det går att göra något åt det?

Jag förstår att du stör dig på det där. Det skulle jag också göra kan jag säga. Men vad du gör, prata med en läkare innan du börjar experimentera med krämer.

• Anonym (ledsen)

Jag är överviktig ja, har varit det hela livet. Har pcos dessutom.

Jag vägde som mest 115 kg men nu väger jag 90 kg. Så har gått ner en hel del under det senaste året. :) Happy!

Jag har aldrig vaxat där, men rakat har jag gjort.

Ska prata med någon läkare och se va dem säger.         

• Anonym (Du är fin)

Det är fullt NORMALT!

Svar på tråden Jättebrun mellan benen, mår så dåligt... *BILD