Anonym (N) skrev 2012-11-29 21:22:58 följande:
Det är inte möjligt. Det går nätt och jämt att se en graviditet i vecka 6 på vul.
å jo visst kan man se en graviditet i vecka 6... vi såg till och med hjärtat då och det är ganska vanligt att man ser så pass tidigt.
DÄremot när jag var in i vecka 4 så såg man som två fläckar på livmodern, uppklarningar kallade läkaren det men var osäker på om det var graviditet (jag hade testat positivt), myom eller "något annat" därför fick jag komma tillbaka någon vecka senare för att få det bekräftat (jag hade blödningar därav besöket)
En liten prick säger du TS... någon droppe blod lär det ju inte vara, klantigt uttryckt av en läkare måste jag säga men nej man kan inte se bloddroppar på det viset.
När man på mig då i vecka 4+3 såg två uppklarningar syntes de som två fläckar som var lite mörkare än resten av livmodern, jag hade nog inte tänkt på dem om jag gjort vul:et själv så att säga utan läkaren visade dem, såg ut som skuggor.
3-5 dagar efter ägglossning KAN iofs embryot ha fäst vid livmodern men jag kan säga som gjort IVF och bevittnat hela händelseförloppet att man ser inget... jag satte in två embryon 3 dagar efter ägglossning, det blev som två prickar, på IVF-kliniken är deras ultraljudsskärmar väldigt mycket mer avancerade än de som de har på vanliga mottagningar, mycket större förstoringar. Det blev två prickar ENBART (enligt läkaren) för att embryona var omgivna av en liten mängd vätska- detta för att man SKA se dem annars ser man dem inte.
DÄREMOT kan man se om slemhinnorna är tjockare, vilket de är straxt före mens.....eller då om man är gravid .....