• Lillalila

Hjälphjälp hjälp!! Dom är överallt!!

Jag tror jag skall bli galen!!! Har upptäckt att vi har mjölbaggar! Men inte bara i skafferiet! De kryper på golvet, på väggarna och spisen- och nu fantamig hade jag en i bhn!!!!! Hur fan får jag bort dom!!?? Vi bor i hyresrätt. Vi har aldrig utgångna torrvaror hemma och städar regelbundet skafferiet. 

• Svar på tråden Hjälphjälp hjälp!! Dom är överallt!!
  • Philippa

Du ringer din hyresvärd och felanmäler....

• kossi

Det spelar ingen roll egentligen om varorna har utgått eller ej utan man måste FÖRSLUTA varorna helt.
    Lägg exempelvis mjöl i lufttäta burkar eller använd påsklämmor.

Släng precis allt,dom för baggarna gömmer sig överallt, i alla springor!
    Man kan oxå frysa in varorna några dygn.

Ta sedan ättiikssprit och torka ur alla skåp med.

Lycka till

• Lillalila
    kossi skrev 2012-11-29 20:23:09 följande:
    Det spelar ingen roll egentligen om varorna har utgått eller ej utan man måste FÖRSLUTA varorna helt.
    Lägg exempelvis mjöl i lufttäta burkar eller använd påsklämmor.

Släng precis allt,dom för baggarna gömmer sig överallt, i alla springor!
    Man kan oxå frysa in varorna några dygn.

Ta sedan ättiikssprit och torka ur alla skåp med.

Lycka till
    Ok, kasta, försluta, städa... men alla baggar i lägenheten då... de lär ju inte försvinna och förökar sig väl?
  • kossi

Dom kommer dö ut eftersom det inte kommer finnas något att äta längre;)

• cloudberry79

Precis, svält ut de jävlarna! Dammsug inte upp levande baggar, de kan överleva på näring som de hittar i dammsugarpåsen. Ta ALLA torrvaror och frys in, sätt i fryspåsar och förslut ordentligt, typ med påsklämmor. Du borde vara baggefri på en vecka eller så, de överlever inte utan mat. Fortsätter du ha baggar kan det vara någon granne som har samma problem men inte åtgärdar det...

(M)amma till V -07 och E -12
  • Lillalila
    cloudberry79 skrev 2012-11-29 20:39:50 följande:
    Precis, svält ut de jävlarna! Dammsug inte upp levande baggar, de kan överleva på näring som de hittar i dammsugarpåsen. Ta ALLA torrvaror och frys in, sätt i fryspåsar och förslut ordentligt, typ med påsklämmor. Du borde vara baggefri på en vecka eller så, de överlever inte utan mat. Fortsätter du ha baggar kan det vara någon granne som har samma problem men inte åtgärdar det...
    Ok, skall frysa in... Men är det inte lika bra att bara kasta allt nere i källarens soprum? Känns som att det blir ett jäkla projekt att tömma frysen på varor och sen frysa in torrvarorna... frysvarorna tinar ju liksom upp... Tänker att jag skall ta alla varor, kasta dem, storstäda hela köket och grundligt dammsuga hela lägenheten- sen kastas dammsugarpåsen

• kossi

Jag kastade allt,orkade inte heller hålla på att frysa

• Lillalila
    kossi skrev 2012-11-29 21:20:20 följande:
    Jag kastade allt,orkade inte heller hålla på att frysa
    Nu har jag kastat ALLT! Kakformar, förslutna dajm och till och med konservburkar. Tycker allting i skafferiet är så äckligt så jag vill bli av med allt. Har även dammsugit upp alla jag sett på väggar och i tak samt dammsugit skåpen... Får se om kräken ger sig nu. 
  • jbo

Sambons mamma bor i hyresrätt och hade rätt att gratis få dit Anticimex som sprutade något medel runt alla lister när hon hittade kryp i sitt skafferi.

• Lindsey Egot the only one

Låter som om du behöver ha ett
    Tupper Ware Party!

• Lillalila
    LindaEfraim skrev 2012-11-29 22:27:18 följande:
    Låter som om du behöver ha ett
    Tupper Ware Party!
    Cool
  • Solstråle0001

Fy de är riktigt äckliga! Vi slängde allt och städade men de kom tillbaka. Till sist kom anticimex och då försvann de!

• Wielkip

Anticimex var här för en vecka sen och sprutade hela lägenheten inkl. Alla köksskåp och lådor. Hyresvärden stod för kostnaderna. Har det gått så långt att de är överallt hade jag inte nöjt mig med att slänga mat. Dom lever på så jäkla lite att det typ inte går att svälta ihjäl dom. Vi hittade en gammal skärbräda i trä i ett skåp med en hel koloni på, dom käkade uppenbarligen microskopiska små gamla brödsmulor! Wääääh.

• myway

En vän till mig fick in det i sitt hus. Hon slängde allt (allt låg i tätslutande förpackningar). Rengjorde, anticimex va där, osv. Problemet över..
    Trodde hon..
    Hon köpte nya varor, fick det ingen.. Samma visa..
    Köpte nytt, öppnade och hittade djur i förpackningen direkt..
    Problemet låg i butiken hon handlade hos och detta är en stor butik i en stad.    

jag säger bara vad jag tycker
Svar på tråden Hjälphjälp hjälp!! Dom är överallt!!