Hur snabbt kan man bli gravid efter uttagen kopparspiral?
Hur snabbt kan man bli gravid efter att man tagit ut kopparspiralen? Jag ska ta ut min på måndag och har ägglossning ungefär då, finns det nån chans att det ägget hinner bli befruktat?
Hur snabbt kan man bli gravid efter att man tagit ut kopparspiralen? Jag ska ta ut min på måndag och har ägglossning ungefär då, finns det nån chans att det ägget hinner bli befruktat?
Ja, du kan bli gravid på en gång.
På en gång. :)
För mig tog det en mens innan jag blev gravid. Min kropp blev lite knäpp efter uttaget och fick inte mens på över 50 dagar. Så ca två månader tog det för mig. :)
Lycka till!
Jag tog ut min på mensens första dag och blev gravid den månaden.
Jag är också en av dem som blev gravid bara ett par dagar efter uttagen kopparspiral.
Du kan bli gravid direkt under förutsättning att du har ägglossning. Jag har blivit gravid med båda mina barn direkt efter uttag av kopparspiral alltså ingen mens emellan.
Woho, vad glad jag blir av att läsa detta Har bestämt mig för att ta ut min. Eller jag och min kille har bestämt oss. På måndag ska jag boka tid.
En fråga bara.. måste man ha mens när man tar ut??
Jag blev gravid direkt efter jag tagit ut min kopparspiral
Lycka till!
Hej tjejer.
Hur lång tid efter att ni tagit ut spiralen blev mensen "som vanligt"? Jag tog ut min i början av juni och blödde lite dagarna efter det. Nu kom min mens men jag blöder helt extremt lite och har absolut inte ont alls. MED spiralen så blödde jag floder och hade så ont att jag var tvungen att ta värktabletter...
Spiralen gör ju oftasst att man blöder mer, jag gjorde iaf det. Nomalt blöder jag väldigt lite.
Min kropp har varit lite lustig så här första månaden utan, världens symptom som om jag vore gravid men hittils verkar det inte vara så iaf. Iaf neg på stickan.
Du behöver inte ha mens när du ska ta ut den, när osm helst går bra! Lycka till!
Spiralen gör ju oftasst att man blöder mer, jag gjorde iaf det. Nomalt blöder jag väldigt lite.
Min kropp har varit lite lustig så här första månaden utan, världens symptom som om jag vore gravid men hittils verkar det inte vara så iaf. Iaf neg på stickan.
Du behöver inte ha mens när du ska ta ut den, när osm helst går bra! Lycka till!
Tack för svaret. planerar ta ut min sprial här i veckan, har ÄL om 2-3 veckor :)
Nu i Torsdags tog BM ut min spirial ÄL den alltså 11/6 Min BM sa att jag hade en ägglossning nu när hon tog ut spriralen så hon sa lycka till, hem med dig och ring mannen ;) rolig bm, hahaha
Hon kunde se det sa hon ;)
så nu hoppas vi att vi blev gravida denna gången direkt. lika tur som med våran son som är 3år exakt.
Hej allihopa. Jag och min pojkvän bestämde oss för att skaffa en liten tillökning i familjen och skulle ringa så jag kunde ta ut min kopparspiral. . Men i söndags råkade jag dra ut den själv och undrar nu ifall de försämrar mina chanser att bli med barn och ifall de kan dröja länge innan de visar resultat
Hej allihopa. Jag och min pojkvän bestämde oss för att skaffa en liten tillökning i familjen och skulle ringa så jag kunde ta ut min kopparspiral. . Men i söndags råkade jag dra ut den själv och undrar nu ifall de försämrar mina chanser att bli med barn och ifall de kan dröja länge innan de visar resultat
Det står på olika sidor att koppar påverkar ägg och spermier. Jag blev gravid samma dag som jag tog ut spiralen och är nu orolig över att kopparn kan ha gjort skador på embryot.
Jag har försökt söka på detta men hittar inget. Någon som har hört något?